@ Huudo: Ik had ook gedacht dat jullie een plezant koerske konden komen rijden (als een soort van bedanking omdat ik al veel heb bijgeleerd van enkele onder jullie) en ik dacht -omdat jullie ook suckers zijn voor realiteit, net als ik- toch niet zomaar een race wilden rijden met een jaren 80 group C, een Ferrari 250 GTO, een FIA GT, en een Porsche 917... das toch ook niet om aan te zien? Vandaar... een klasse dat makkelijker rijdt dan pakweg een smalle, hoge (maar misschien wel makkelijker te bouwen) Group A. Omdat jullie stuk voor stuk ervaren bouwers zijn, dacht ik dat het bouwen nu nog het minste probleem ging zijn en er eerder voor een makkelijker rijgedrag mocht gekozen worden.
Wat betreft het virtueel bouwen rond het chassis moet je wel volkomen gelijk geven... da's niet evident. Maar ik kon toch maar moeilijk voor een paar maanden een chassis bij elk van jullie achterlaten om de wagen rond te bouwen.
@ Sennake: Ik kan je begrijpen wat je bedoelt met het "achteraan bengelen" en "competitie tussen andere paddock teams", daarom werd er ook voor drie teams gekozen. Het was uiteindelijk de bedoeling jullie eens te laten proeven van het scaleracen en onderling dikke fun te hebben. Ik hoop dat Dominique de bouw wel verder zet en zich toch eens op de grid komt nestelen. Misschien kunnen er dan een paar komen meekijken en "stappen voor ze kunnen lopen".
Wat dat komen kijken betreft... dat was inderdaad initieel de bedoeling. Maar wat heb je nu aan je staan vergapen, als je dan zelf dood van de goesting staat om zelf eens te rijden, zeker als je daar 100 km moet voor rijden? Je leert trouwens ook niet stappen van naar 400m sprint te kijken hé... je leert stappen omdat je zelf de actie onderneemt. Wat de "geen ervaring" betreft... onze groep bestaat uit een paar mensen die echt kunnen slotten en een paar die meer komen slotten om bij de rest te zijn, maar nooit het slotgevoel zullen krijgen. Iemand zoals jullie die gepassioneerd is door auto's en autosport, fijn gevoel heeft voor techniek moet zich onmiddelijk kunnen meten met die mannen en er makkelijk over gaan. Ik had zeker 2 teams van jullie over enkele andere regelmatige slotters zien gaan in de race. Er zou meer competitie geweest zijn met de andere teams dan je denkt.
Op 1/32 heb ik wel een paar auto's die kunnen uitgeleend worden om te racen, maar om een 1/24 auto uit te lenen waar ik zelf lang aan gewerkt heb om hem naar mijn normen zo mooi mogelijk te maken uit te lenen en misschien in stukken en brokken terug te krijgen, had ik niet zoveel goesting. En ik dacht toch dat het jullie meer te doen was rond het 1/24 (omdat jullie daar zelf wagens in bouwen) dan het 1/32 rijden. Gewoon om het andere "bouwen" eens te belichten.
Gedemotiveerd of niet... eind juni rijden we weer een endurance (Group A's), als jullie echt zin hebben om eens te komen kijken, mogen jullie best eens afkomen. De baan staat nu aan de kant voor een groot onderhoud en een opsmukbeurt (reclameborden, groenaanplanting, gebouwen,...) en wordt in juni weer opgezet.
Voor jullie motivatie had ik zelfs met Dominique besproken om (indien dat eigenlijk mogelijk is) eventueel m'n rallybaan eens op de remorque te leggen en tot in Wheels te komen op één of andere -niet modelbouwmeeting- vrijdagavond... zodat jullie daar het onderlinge wedstrijd gevoel eens konden beleven alhoewel het niet te vergelijken is met 1/24 rijden.
Mvg,
Gunther
Last edited by MFahrer; 29-03-2006 at 10:01.
|