Quote:
Originally Posted by Loeten
Heel even een vraagje omdat ik het toch zeker wil weten.
Zetten jullie alle onderdelen van de modellen in de primer? Dan bedoel ik niet alleen de grote stukken, maar ook bvb de hele ramen waar de onderdelen aan vast zitten... Natuurlijk niet de ruiten en doorzichtige delen...
Ik dacht hieraan omdat ik bij mijn Trabantje problemen had met de zetels (ze stonden niet in de primer)
Ik zou in het vervolg die onderdelenramen ook telkens een laagje (of 2) primer meegeven...
Thanks...
|
Niet per definitie. Als er bijvoorbeeld een lichte kleur (rood, geel, groen, blauw) op een donkere ondergrond moet, dan wel ja, maar indien het gaat om bruin, zwart, zilver, alu enz. dan gebruik ik nooit primer voor de kleinere onderdelen. Zonde van de primer eigenlijk. Tevens ben ik ook afgestapt van het schilderen van de onderdelen terwijl ze nog aan het raampje vastzitten. Je moete immers nog knippen en bijvijlen/-schuren, dat je dan toch weer moet bijretoucheren. Dus ik verwijder eerst de onderdelen, schuur deze bij waar nodig en verf dan in 1 keer. Heb ik geleerd bij het maken van resinkits, aangezien daar gewoon geen raampjes zijn.