View Single Post
  #149  
Old 07-04-2006, 23:33
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Zoals al gezegd, was ik dus gisteren voor één dagje afgezakt naar de Nurburgring voor de allerlaatste pré season testdag meetemaken van de WS.

Na een autorit van een kleine 3uur arriveerde ik iets voor 10u in de paddock, normaal was de voormiddag sessie al gestart om 9u maar ik vond het al opvallend stil vlak bij het circuit... raar dacht ik...

Ik werd direct gerust gesteld dat ik niks gemist had op een aantal passages van kuis?/stoom?wagens na die er alles aan deden om de track zo snel mogelijk ijsvrij te krijgen. Want het had woensdag avond nog kort maar krachtig gesneeuwd, gevolgd door een vriesnacht ver van ideaal dus om op te gaan testen.

Rond half 11 werd het circuit vrijgegeven, nog steeds was het wachten op de eerste die het tarmac wilden testen op "save"... pas om 11u was de 2e testdag volledig opganggeschoten met direct heel wat activiteit op de baan. Dan heb ik het vooral over banden die niet snel op temperatuur geraakten en daardoor de nodige slippers en spins veroorzaakten met als gevolg af en toen een rode vlag. Er werd wel zeer goede service geleverd door het circuit met maarliefst 23 posten! (van de 44) die bemand waren en enkele depaneurs die snel én efficiënt werkten.

Vanaf 14uur was er geen hinder meer van de ijzel en kon er voluit getest worden, met race afstanden, pitstop tests, startprocedures, enz enz

Sinds woensdag werden er 7 piloten hun testprogramma zeer zwaar verstoord door zware remproblemen. Brembo was direct met één ingenieur terplaatse donderdag op het circuit maar moet het nog grondig annaliseren, voorlopig weten ze geen raad!
Nu al is het zeker dat er een ploeg van Brembo ook in Zolder terplaatse zal zijn om de teams zo goed mogelijk bijtestaan.
KTR had één wagen (Kerr) met de remproblemen, verder was topteam Epsilon nog de grootste klos met 2 wagens die niet meer gecontroleerd te remmen waren. 5 van de 7 wagens zijn toppers, m.a.w. waar de remmen het zwaars belast worden...

Na een heel aantal collectieve test dagen kunnen we redelijk correcte conclusies trekken naar de 1e meeting toe:
- Epsilon, Draco en KTR zijn zonder twijfel weer de teams aan de top, je kan zelfs stellen dat ze een (kleine) kloof hebben met de suptop.
- Als ik over de suptop spreek, dan heb ik het over Carlin, Interwetten, RC motorsport en Pons.
- Teams als Tech1, Comtec en vooral Eurointernational kunnen totaal niet mee en zullen achteraan blijven bengelen.


Tot slot nog de tijden van de Nurburgring:
1 - Ben Hanley - Cram - 1'42"905
2 - Christian Montanari - Prema - 1'42"944
3 - Sean McIntosh - KTR - 1'43"248
4 - Michael Aleshin - Carlin - 1'43"305
5 - James Rossiter - Pons - 1'43"362
6 - Eric Salignon - Interwetten - 1'43"367
7 - Borja Garcia - RC - 1'43"374
8 - Robbie Kerr - KTR - 1'43"392
9 - Alx Danielsson - Comtec - 1'43"627
10 - Colin Fleming - Carlin - 1'43"757
11 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'43"827
12 - Gregory Franchi - Prema - 1'43"973
13 - Pastor Maldonado - Draco - 1'44"027
14 - Alvaro Parente - Victory - 1'44"055
15 - Ryo Fukuda - Tech 1 - 1'44"064
16 - Patrick Pilet - GD - 1'44"189
17 - Andy Soucek - Interwetten - 1'44"409
18 - Alvaro Barba - Jenzer - 1'44"609
19 - Hayanari Shimoda - Victory - 1'44"698
20 - Milos Pavlovic - Cram - 1'44"865
21 - Alessandro Bonetti - Jenzer - 1'44"930
22 - Celso Miguez - Pons - 1'44"968
23 - Tomas Kostka - Draco - 1'45"014
24 - Bruce Jouanny - RC - 1'45"175
25 - Matteo Meneghello - GD - 1'45"273
26 - Pascal Kochem - Eurointernational - 1'45"336
27 - Steven Kane - Epsilon - 1'45"642
28 - Jerome D'Ambrosio - Tech 1 - 1'45"841
29 - Edwin Jowsey - Comtec - 1'49"437
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 07-04-2006 at 23:40.
Reply With Quote