Leuk stukje:
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11304
Als het verhaal juist is, en waarom zou het dat niet zijn, dan hebben de jongens van de TC goed gehandeld. Ze zijn goed op de hoogte van hun eigen technische reglement..........of dat reglement dan weer klopt is een ander verhaal.
Zoals te concluderen valt, zitten er toch enkele kleine verschillen tussen het FIA GT en Belcar reglement. Nogmaals, ik zie geen reden waarom Longin en Kumpen op hun achterste benen moeten staan?
Quote:
Longin: "Het feit dat de comformiteit van onze wagen officieel in vraag werd gesteld door de RACB vind ik onaanvaardbaar. We rijden met origineel fabrieksmateriaal dat herhaaldelijk in het verleden door de ACO en de FIA grondig gecontroleerd werd."
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11304
|
Misschien dat ik als liefhebber dan maar eens het normbesef van Longin onaanvaarbaar moet vinden. Als je aan een kampioenschap deelneemt dan is het toch niet meer dan logisch dat de winnende wagens extra gecontroleerd worden. Als dat al niet meer mag
Dus omdat de wagen van een fabriek is, reeds eerder controles heeft gehad van de FIA en de ACO moeten we maar geloven dat alles in orde is? Als dat een regel is weet ik nog wel wat wagens op te noemen uit het verleden die achteraf toch niet zo legaal bleken te zijn. Meest verse geval uiteraard de MC12
Nogmaals, uit het artikel van Baert blijkt duidelijk dat de TC van de RACB een punt had.