UPDATE...
Blijkbaar is mijn geluk bij het bouwen van deze wagen opgebruikt... Ik had het kunnen denken he, ik had net iets te vaak "chanse" met de minder gelukte deeltjes die toch verdwenen onder hulpstukjes en decals...
1/ Mijn spatlappen willen niet strak geschilderd worden. Maar hier weet ik al het probleem. Ik heb twee potjes x-18 en een spuitbus TS-29 staan. Het ene potje is enamel en het andere acrylic, net als de spuitbus. Je snapt het al: eerste laagje was in enamel en de andere twee met de spuitbus... Hmja, valt uiteindelijk mee omdat weinig spatlappen echt egaal zijn...
2/ Onder de knipperlichten moet een stukje in X-18 geverfd worden. Mijn borsteltje werkte tegen en der was meer in het zwart dan moest. Stom genoeg probeerde ik dat direct uit te krijgen met thinner... Grrr, neen, ik moest het gewoon laten drogen en dan zachtes afkrassen met een tandenstokertje. Heb het dus wat opnieuw moeten verven met x-2.
3/ Nadat ik de knipperlichten oranje had geverfd, was er wat van die oranje slierten op mijn duim terechtgekomen bij het reinigen van het borsteltje. Dit heb ik dus niet gezien waardoor er nu op de body oranje vlekken zijn (zie foto's)
Wat is er dan wel gelukt??? Tjah...
1/ Mijn eerste decal op de luchthapper (zie foto) BTW de rubber is wel strakker dat hij er uitziet op de foto :shock:
2/ De roostertjes vooraan de auto (extra grote gaten) zijn in orde.
3/ In de motorkap zit ook een gat dat je moet opvullen met een soort plastic namaakgaas. Dat trekt nergens op en dat heb ik vervangen door echt gaas... Weer wat realistischer...
Nu mijn
vraag rond dat vlekkenprobleem:
Is het mogelijk om dat oranje weg te krijgen door er toch nog een extra nevellaag op te spuiten. Ik zou de wagen afplakken en beide zijkanten nog eens een laagje geven. De plakband zou telkens in de panellines terechtkomen om zo weinig mogelijk kleurverschil te bekomen... Ook de koffer zou zo nog eens herwerkt worden omdat de raamrubbers daar een kleine ramp zijn... Graag wat feedback hierrond...
Owja, zou ik de panellines zwart maken? Ik vrees dat dit te donker zal zijn (als ik nadenk over mijn groene Trabant...)