View Single Post
  #78  
Old 15-04-2006, 23:02
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Vorig jaar in Istanbul haalde GPC met hun 575 de Pole en ze werden nog 4de in de wedstrijd. Als je dit kunt bekomen kun je toch niet spreken van geen goede basis?
En waar waren ze de rest van het seizoen? Muv Imola telkens in het middenveld. De wagen is extreem lastig af te stellen, en de paar goede resulaten die er waren waren om dat op die momenten de setup precies goed viel. De wagen is echter nooit een serieuze bedreiging geweest voor de mannen vooraan, terwijl het een van de duurste wagens van de grid was (amper goedkoper dan de MC12).

Quote:
Originally Posted by Grig-O
Bert Longin zei dat de basis niet echt verkeerd was, maar dat er teveel details te snel gebouwd waren omdat ze te vroeg met de wagen wouden gaan racen.
De nieuwe Ferrari zijn ze nu al aant testen; dus zal die wagen wel snel genoeg zijn volgend jaar.
In Oschersleben vorig jaar heb ik met een collega een poosje staan babbelen met de engineer van KW die bij JMB in 2004 verantwoordelijk was voor de setup van de dempers. Hij vertelde ons dat de 575 een chronisch probleem had met roll van voor naar achter. Duiken bij remmen en hangen bij optrekken zeg maar. Dit maakte het afstellen van de wagen zeer gecompliceerd.

De 575 is inmiddels ook "opgegeven" door iedereen; het is uitkijken naar de 599, hopelijk wordt die door Michelotto ontwikkeld; we hebben gezien wat die met de 430 hebben gedaan. Eenzelfde idee voor de 599 zou een pittige concurrent voor de Prodrives/P&M's/Saleens opleveren.
Reply With Quote