View Single Post
Old 18-04-2006, 10:43
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Een goeie planning vermijdt al veel van de "te veel in een keer willen doen" probleem. Ik heb toch liever dat het wat trager vooruit gaat dan dat het allemaal vlot doorwerken is. Meerdere projecten tegelijk heb ik ook geprobeerd, maar dat werkt voor mij persoonlijk niet. Dus komt het er vaak op neer dat ik voor even het atlier in trek, wat werk en dan weer wat anders ga doen (posten bij de modelbouwers op DePaddock bijvoorbeeld ). Hierdoor gaat het wat trager, maar het vermijdt zeker ook frustraties en ergernis.

Wat het hier en daar niet passen van de decals betreft. Dit is iets wat niet onoverkomelijk hoeft te zijn, maar de volgorde van werkwijze zou dan ietske aangepast moeten worden. Wat ik wil zeggen hiermee is, in volgorde van de te nemen stappen:

- grondla(a)g(en)
- kleurla(a)ag(en)
- vernis - optioneel in dit stadium
- decals
- toplaag vernis
- raamrubbers

Als je deze volgorde aanhoudt, kan je een aantal dingen anders en misschien wel beter doen:

- als de decals te klein zijn, kan je die gebieden met een penseeltje bijschilderen
- de toplaag vernis, zal de grootste niveauverschillen er achteraf uithalen
- raamrubbers als laatste geeft als voordeel dat ze er semi-gloss uitzien zoals in het echt + als het bij het afplakken misgaat kan je rustig bijwerken door zeer fijn te schuren (er is nog de vernis als bescherming)
Reply With Quote