Nice maarten

.
Ik zou al blij zijn om in zo'n sterk veld voor een 10de plaats te kunnen vechten.Maar ik weet wat winnersmentaliteit is met het karten en daar ben ik ook niet tevreden met het karten.
Ik had het al opgemerkt dat jullie een 2de wagen hadden.
Als ik niet voor een 2de keer de crono's had moeten nemen had ik wel even een goede dag komen zeggen.Ik wilde nog even naar william en marc goossens gaan maar dat is er ook niet van gekomen.
Even mijn verslagje,
Aangekomen wachte ons nog een uitgebreide briefing met nog wat herhaling van de basis en dergelijke.
Na de briefing hadden we eventjes de tijd om ons om te kleden en nog wat te eten en werden we verwacht aan de box.
Tijd om de laatste keer de knopjes en dergelijke nog eens rustig te bekijken,of rustig nog wat te oefenen met de gordels.
De startopstelling werd opgesteld en werden we gevraagd om nog eens bij de wagen te staan voor een teamfoto.
En dan was het time to

.
Marjan begon met de start.Jammer genoeg liet ze haar meteen terug zakken naar de staart van het veld.Het was zelfs meer.bij de eerste safety car stond ze al op een ronde

.Ze zat toen vooraan tussen de koplopers met een heel peleton achter haar.Bij de groene vlag ging ze wijs aan de kant en liet ze haar terug zakken.In korte tijd stonden we al 2 ronden achter.
Toen ze binnen kwam sprong steven enthousiast in de wagen.
Steven noteerde meteen tijden van 3.22 en kort nadien begon zijn tijd nog te zakken naar 3.18

.Niet slecht voor een eerste keer.
Perfect gereden en laat na een uurtje het stuur over aan mij.
Ik vertrek in de pits en draai la source in en mijn deur waaide open.Na tal van pogingen heb ik de deur toch kunnen sluiten.
Ik rijd een rondje en kom la source door zie het bordje van SC met alle gele vlaggen van dien.Hier had ik echt niet op gehoopt tijdens mijn eerste race.
Na een tijdje kom ik heel het veld tegen en zoals meestal het geval is werd het een domino effect.Net op een moment dat het veld bijeen kruipt stop ik en wil ik naar 2de wat echter niet lukte.Dan viel bijna de motor stil en er kwam lichte paniek in de wagen.Uiteindelijk de wagen in 2de versnelling gekregen en rustig achter het veld cruisen.
De safety car liet iedereen door maar de procerdure bleef verder lopen.
Na een goei 20 minuten safety car had de wagen achter mij er genoeg van en haalde me in aan de radillon

.
Terug groene vlag zit er een groepje van 3 achter me die ik voorbij laat net na de radillon.Wat een geluk dat ik het niet in le combes had gedaan want er werd eentje het gras ingedrukt.Kort nadien laat ik plaats en rem ik vroeg in brussel zodat een snellere deelnemer me kan inhalen.Alleen had die serieus te laat geremd en hoorde ik gierende banden.Ik kijk op zij en zie de wagen met de achter kant naar me toe gaan.De wagen die volgde was in de zijkant gereden van de wagen die gespind was.Ik had wel de beste plaats om in real life te zien

.
Door de lang durige SC periode heb ik maar 5 vrije ronden gehad.Maar toch was het dikke FUN.
Als het mogelijk is zien ze me terug in de funcup

.
En maarten,nog eens bedankt voor de nodige info

.
En volgende keer top 10 he

.
foto vwfuncup.com