View Single Post
  #14  
Old 20-04-2006, 23:12
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zandvoort
Posts: 232
Hans Ernst=directeur circuit Zandvoort. Ik ga hier verder over de man persoonlijk niet met modder gooien, dat zou niet fair zijn. Iedereen kan zien hoe de NL A events tanende zijn, terwijl de autosport in het algemeen floreert in NL (DNRT, DSC, BRL). In het zgn. Dutch Power Pack doen zeggen en schrijven 70 autos mee, verdeeld over 4 series. Daar ga je dus geen volle zalen mee trekken. Alle aandacht is dan ook gericht op de Vips en de commerciele voordelen die daaraan vastzitten.
Voorlopig zitten wij met 3 merkenraces en F Ford. Een echte eye-catcher is er niet. En jullie maar klagen in Belgie Volgend jaar stoppen de clio's, en de Seats zal ook geen lang leven meer beschoren zijn met 12 deelnemers. Dus hoe nu verder??? En ja, aan deze situatie is Hans E (als heerser van CPZ) wel degelijk voor een groot deel debet aan door mn. mis-communicatie, het missen van kansen, een ongezonde dosis arrogantie en zoals Mark terecht opmerkt: korte termijn-visie. CPZ denkt in de toekomst te kunnen overleven door de 4 jaarlijkse big events: DTM, Masters, A1 GP en WTCC (wtcc???, ja, wtcc! dat schijnt rond te zijn voor 2007). Nationaal is bijzaak en leuk voor de lopende rekeningen.
Wellicht dat ook NL naar een zeker fusie moet tussen verschillende succes klassen. Dat zou wellicht kunnen met BRL. DSC zeker niet, die hebben hun draai gevonden. Of misschien moet DNRT maar de nationale racerij gaan runnen.
Reply With Quote