Nadat het chassis-motorgedeelte nagenoeg klaar was, ben ik aan de voorvork en -wiel begonnen. Ik had de extra voorvork-set van Tamiya aangeschaft, en het verschil is toch wel aanzienlijk. De goud- of koperkleurige stukken die in de gewone kit gespoten moeten worden, bestaan hier uit metalen cilinders en ze zien er prachtig uit, én nog eens natuurgetrouw ook. Ook de zwarte onderdelen bestaan uit zwart gelakte, gedraaide aluminium. Zeer mooi allemaal.
Verder heb ik ook de basic photoetch set van Acustion aangeschaft. Er bestaan er 3 verschillende van basic tot pro, maar ik vond de eerste voldoende omdat ik voornamelijk de photoetch radiatorrooster en de remschijven wilde gebruiken. De meegeleverde "Michelin" spuitmallen om de tekst op de banden te spuiten is trouwens waardeloos omdat de diameter van de band en die van de tekst op de spuitmal totaal niet overeenkomt. En terwijl je een decal die dit euvel vertoont met wat sollen nog kan vervormen, kan dat met photoetch materiaal totaal niet natuurlijk. Jammer, een gemiste kans...
In elk geval zie je hieronder enkele foto's van de te monteren onderdelen (motor-chassis, voorvork-helften en voorwiel), en het samengebouwde geheel dat nu op een "halve moto" lijkt (of eigenlijk ook wel is). Je ziet ook een detailfoto van het voorwiel waaraan ik naast detailschildering ook wat extra bekabeling en (als je ze kan zien) een borgpen aan toegevoegd heb (in de as). Allemaal pietluttige details die je op zich eigenlijk niet bemerkt, maar die het totaalbeeld wel een "echt" effect meegeven, waarvan je niet zo direct kan aanwijzen waarom dat eigenlijk zo is... Overigens moet de voorvork nog wel een wash krijgen, net zoals het aluminium onderdeel dat linksboven aan het chassis gemonteerd zit.
Op dit moment ben ik bezig aan de onderdelen die vooraan op het stuur moeten komen zoals het dashboard-display, de steunen voor de voorste kuip en de airbox...
Last edited by Sennake; 26-04-2006 at 08:57.
|