Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn Porsche 911. Gespoten, daarna afgeplakt om de ruitrubbers te spuiten en toen ik de tape eraf haalde zag je overal die sporen van de tape (vlekken). Ik dacht dat het toen kwam omdat ik misschien niet lang genoeg gewacht had tussen het spuiten en het afplakken. Hoe lang heeft er tussen gezeten?
Als je alles schuurt met 4000 én fijner en je vernist de kas daarna, dan zie je daar niets meer van. Voorwaarde is natuurlijk dat de kleur overal nog gelijk is. Maar met 3 kleeurlagen erop mag dat in principe geen probleem zijn. Ik doe dat overigens altijd. 3 lagen kleur, tussen iedere laag wordt alles wet&dry opgeschuurd - in het geval van de kleurlagen zelfs met 2400 - en dus ook opschuren net voor het vernissen. Als je netjes te werk gaat merk je er niets van. Het tussenin opschuren gebeurd niet enkel om de verf beter te laten hechten, maar ook om de glans dieper te krijgen (in het geval van de vernis dan). Zelfs als de laatste vernislaag erop zit, schuur ik die nog met 8000 helemaal op en polier dan met compound. "Glas" is het resultaat.