View Single Post
Old 27-04-2006, 22:04
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Formule Renault 2.0L Donderdag

Een eerste maal Clos !
Gefrustreerd na een anoniem seizoen vorig jaar, vond Dani Clos (Jenzer Motorsport) het ritme terug en tekende voor de snelste tijd tijdens de collectieve trainingen in Zolder. De Catalaan was sneller dan de Nieuw-Zeelander Chris Van der Drift en de Deen Kasper Andersen, teamgenoten bij JD Motorsport. Met 20 piloten op minder dan een second van elkaar staat de rangorde nog lang niet vast !

37 Formule Renault 2.0 wagens zullen deelnemen aan de openingsmache van de Eurocup. De eerste twee in de stand om het Frans kampioenschap, Laurent Groppi en Johan Charpilienne komen het peloton vervoegen in Zolder. Groppi rijd voor zijn vertrouwde team, Graff Racing. Graff Racing zet ook een wagen in voor Mathieu Arzeno. Charpilienne van zijn kant vond onderdak bij SL Racing maar bestuurd wel zijn vertrouwde eenzitter.

Twee sessies stonden op het programma vandaag. Eentje van 50 minuten vanmorgen en in de namiddag hadden de piloten het asfalt gedurende 1u50min voor zich. In beide sessies waren het Dani Clos en Chris Van Der Drift die de eerste twee plaatsen bezette. Van Der Drift, winnaar van de eerste wedstrijd om het Noord-Europees kampioenschap vorige week in Oschersleben, was vanochtend de snelste. De kiwi maakt daarmee een verbluffende entree in de Formule Renault 2.0. « Ik voel me zeer goed en leer elke ronde bij. We kunnen mooie dingen laten zien dit weekend. JD Motorsport is een heel goed team. We zoeken steeds samen hoe we ons kunnen verbeteren. »

De ochtendsessie werd opgeschrikt door een klapper van Filipe Albuquerque (Motorsport Academy), Albuquerque verloor een wiel en schoof al rondtollend in de grindbak. Bekomen van de schrik wist de Portugees in de namiddag de 10de tijd neer te zetten.

Dani Clos was de snelste van het hele lot vandaag. Dani Clos veegde met een tijd van 1’27’’552 de snelste tijd van vorig jaar (1’28’’856 door Michael Ammermüller) van de tabellen. De Deen, die uitkomt voor Jenzer Motorsport was dan ook uitermate tevreden. « Dit resultaat bevestigd de stijgende lijn die er in mijn prestaties zit sinds het begin van de wintertesten. Na een moeilijk seizoen vorig jaar ben ik tevreden, ik heb me goed kunnen inwerken in het team. Het is de eerste maal dat ik de beste tijd weet neer te zetten in de Eurocup ook al gaat het dan nog maar om de vrije trainingen. Dit 2de seizoen laat me toe mooie resultaten neer te zetten, liefst al vanaf dit weekend ! »
Met een derde tijd toonde ook Kasper Andersen (JD Motorsport) zich zeer tevreden. « Ik ben zeer te spreken over de samenwerking met mijn team, we hebben nog heel wat progressiemarge. We zullen morgen zien. »

Net buiten de top drie vinden we enkele piloten uit de lage landen terug. Strous (Jenzer Motorsport), Bertrand Baguette (Epsilon Euskadi) en Carlo Van Dam (SG Formula).

Morgen hebben de piloten uit de Eurocup nog een half uur de tijd om hun wagen af te stellen alvorens het er echt om zal gaan tijdens de kwalificaties die voor zaterdagochtend gepland zijn.
Reply With Quote