View Single Post
  #106  
Old 28-04-2006, 13:31
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by lester
Hallo, bij een derde vernis of een verflaag staat er 'wet coat', wat wil dat juist zeggen?
Bij de eerste en de tweede laag wordt de verf/vernis zodanig gespoten dat het oppervlak net bedekt wordt. In feite wordt de verf/vernis er dus op geneveld (zowel bij airbrush als spuitbus). Bij de 3de laag wordt de verf/vernis ietske dikker gespoten, zo tot op het moment dat je net geen lopers krijgt. De verflaag ziet er daardoor dan ook redelijk nat uit, vanwaar dus de term "wete coat" komt. In het begin zal je al eens geconfronteerd worden met lopers, maar gaandeweg zal je beter leren inschatten wanneer het genoeg is. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat doorwinterde spuiters geen lopers meer kunnen voorhebben.

Quote:
Originally Posted by lester
Huudo, kan je ook een beetje uitleg geven van Tamiya Compound (verwijderen van Sol resten) en Tamiya rubbing compound, beschadig je je decals dan niet?

Groeten Johan
Als je Sol gebruikt blijven er onvermijdelijk sporen achter in de lak. Nadat de decals én de sol goed gedroogd zijn - geef ze minstens 24 uur de tijd - kan je met Tamiya Rubbing Compound (gemakkelijkheidshalve zeg ik altijd Tamiya Compound - is dus hetzelfde) deze resten verwijderen. Je zal de decals hierdoor in principe niet beschadigen. Voorwaarde is wel dat de decals perfect op de body zitten. En ook hier baart oefening de kunst.
Reply With Quote