View Single Post
Old 29-04-2006, 15:58
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Van Lagen meester

Jaap Van Lagen houdt van de Mégane Trophy dat is duidelijk. Hij onderstreepte dit nogmaals door de eerste wedstrijd van het seizoen te winnen. De piloot van Equipe Verschuur haalde het voor Jean-Phillipe Dayraut (Epsilon Euskadi) en Ludovic Badey (TDS). Vierde en eerste junior werd Matthieu Lahaye (Tech 1 Racing)

Voor het eerst dit weekend regende het en dit tijdens de opwarmronde. Van Lagen vertrok van pole met naast het Ludovic Badey. Dayraut en Lahaye volgde kort daarop met Ferrara en Kirkpatrick net achter het Franse duo.
Al in de eerste bocht ging het mis.

Verschillende piloten zagen hun race al voorbij na een uitstap in de grindbak. James Kirkpatrick (Epsilon Euskadi), Pedro Petiz (Iris Racing) en Jeroen Reijntens (Equipe Verschuur) waren de eerste slachtoffers. Jean-Philippe Dayraut nam de leiding voor Jaap Van Lagen, Luigi Ferrara, Ludovic Badey Matthieu Lahaye en Ralf Meichtry.

De safety car kwam buiten nog tijdens de eerste ronde als gevolg van de crash van Petiz. Van Lagen zette zich onmiddellijk in de slipstream van Dayraut. In de 7de ronde vond van Lagen een opening om vervolgens de leiding te nemen. Hij zou die niet meer afstaan. César Campaniço (Racing for Belgium) moest opgeven terwijl Sébastien Dhouailly (Team Lompech) zijn achtste plaats wist vast te houden.

Badey kwam nog dicht in de buurt van Dayraut. Op een kleine afstand vochtte Luigi Ferrara en Matthieu Lahaye een spannend strijd uit voor de beste Junior. Voor de 7de plek was er een mooi gevecht tussen Ralf Meichtry en Renaud Kuppens. Strijd dus op fronten !
Lahaye nam de maat van Ferrara in de 10de ronde en schoof door naar plaats 4. Jaap Van Lagen won de eerste race voor Dayraut en Badey.

Renaud Kuppens werd na een mooie start knap 6de en beste Belg.

Lahaye werd beste Junior voor Ferrara en Dhouailly.

Jaap Van Lagen : « Ik ben erg tevreden dat ik de pole-positie in een overwinning heb kunnen omzetten. Ik nam een goede start maar had een beetje onderstuur in de 2de bocht en toen kon Dayraut me voorbij. Ik slaagde er echter toch nog in om te leiding te veroveren. Met de snelste ronde in de wedstrijd vertrek ik morgen op pole !

Jean-Philippe Dayraut : « Epsilon Euskadi heeft geweldig werk geleverd sedert we een maand geleden begonnen samen te werken. Ik wist dat het moeilijk ging worden maar ben zeer tevreden met mijn derde plek. Ik hoop beter te doen morgen !

Ludovic Badey : « Vergeet niet dat TDS een volledig nieuw team. Op het podium eindigen is een geweldig resultaat. We hebben goed gewerkt sinds het begin van het weekend. Ons doel is kampioen worden en op het podium eindigen is al een belangrijke stap.»
Reply With Quote