View Single Post
Old 29-04-2006, 16:59
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by Huudo
Er zal in principe geen verschil te zien zijn.

Vraag is, is Maroon kleur een metallic kleur of niet, want dat weet ik even niet. Indien ja, dan zal schuren alleen niet voldoende zijn, maar zal je toch ook opnieuw een fijn laagje moeten aanbrengen. Wanneer je metallic opschuurd (ook al is het lichtjes) verander je de structuur van de metallic pigmenten, en dat ga je wel zien. Is Maroon een gewone kleur, is er niets aan de hand.
Dan heb ik deze keer een beetje chance, Maroon (TS-11) is geen metallickleur. Dus gaan we het dak lichtjes glad schuren alvorens we de kever met Pearl-Clear gaan bespuiten. Maar eerst mag hij nog een weekje uitharden.
Wat betreft de strepen die achtergebleven zijn met het afplakken, ik heb een poging gedaan met een zachte gum en dat blijkt te werken. Ik heb wel nog niet gegumd in de buurt van donkere kleur omdat die nog genoeg is uitgehard en bang ben om het donkere gedeelte te beschadigen.
Wel zal ik na het gummen het witte gedeelte eens moeten behandelen met Tamiy-polish om de gumresten er helemaal af te krijgen.

Bedankt jongens voor de zéér bruikbare tips.

Grtzzzzzzz Nismo

Last edited by Nismo; 29-04-2006 at 17:01.
Reply With Quote