View Single Post
Old 01-05-2006, 20:58
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Over de fotografen/accreditaties...

Het is mij ook opgevallen hoeveel "amateurs" rondliepen...met amateurs bedoel ik fotografen die een toestel hebben als in de categorie D70s, etc....
Ook al is de kwaliteit niet slecht...ze heeft niets unieks...

De accreditaties werden iets te gemakkelijk rondgedeeld...als je ziet wat ik moet doen om er een als persverantwoordelijke vast te krijgen...
Je kan de mevrouw van de World Series dat echter niet kwalijk nemen.

Mensen komen met een 'smoes' naar haar - die zit tot over haar oren in het werk - en heeft gewoon de resources niet om te verifieren of iedereen wel publiceert...

Wie een accreditatie aanvroeg via de standaardprocedure...Daarvan is wel bekeken wie of wat ze zijn...maar na die deadline is er wat soepelder mee omgesprongen...op zich niets mis mee...

Wat mij stoort is dat sommige zich voor niets schamen om toch maar zo'n perskaart aan te vragen...die 'amateurs' doen het niet voor het geld...maar voor wat dan wel...Ik betwijfel de eer want als je op zo'n manier aan je kaart moet geraken dan is er niet veel eer mee meer gemoeid....

World Series by Renault investeert al fors in communicatie (en elke foto die gepubliceerd wordt extra is voor Renault meegenomen..zelf al is het op een onbenullig forum of gene of deze site...

Nog iets...Na een jaar World Series gedaan te hebben vorig jaar kan ik wel degelijk zeggen dat dit een typisch Belgisch/Nederlandse "kwaal" is... Op andere World Series meetings zie je dit haast niet...maar goed ook...

Er is nog een troost: Gelukkig kunnen de professionele fotografen nog op voldoende support rekenen van mensen die echt zien wat kwaliteit is...
Reply With Quote