HOPPA Racing klaar voor Belcar Home Race
Hoppa Racing klaar voor Belcar Home Race
Nadat het duo Servranckx/Van Bellingen de openingsmanche van de Belcar Endurance Cup te Francorchamps wonnen in klasse 4, maakt Hoppa Racing zich klaar voor de Belcar Home Race op Circuit Zolder. Deze wedstrijd zou wel eens op het lijf kunnen geschreven zijn voor de kleinere wagens, mede door de duur van wedstrijd en de verplichte benzinestops aan de pomp.
Herman Servranckx: “Voor de 2de wedstrijd doe ik beroep op de diensten van Dries Heyman. Vorige week nog spectaculair sturend met de Fun Cup in Oschersleben, dit weekend opnieuw actief op het voor hem vertrouwde Zolder én, opnieuw met de Clio.”
Wetende dat de Renault Clio geen behoefte heeft aan een tankbeurt tijdens deze 140 minuten durende wedstrijd zou dit wel eens een verassende uitslag kunnen geven. Eén stop zonder bandenwissel zou moeten volstaan om gedurende de ganse wedstrijd rondetijden te draaien rond 1.52’. Een snelle berekening brengt ons bij het feit dat een plaats binnen de top 7 algemeen dan niet ver weg is.
Dries Heyman: “Voor de eerste race moest ik passen wegens buitenlandse verplichtingen, nu ben ik er klaar voor. Vorig seizoen was Hoppa Racing nog een rechtstreekse concurrent, vandaag de dag draai ik bij hen aan het stuur. Wat mij betreft wordt het een éénmalig optreden in de BEC. De 12H BTCS, de 25H Fun Cup en de Euphony 24 Hours of Zolder zijn de volgende en enige wedstrijden voor mij dit seizoen. Mijn betrachting komend weekend is de Clio opnieuw naar de overwinning te loodsen in klasse 4 en een goede plaats algemeen is altijd mooi meegenomen”, aldus Dries.
Start van de gechronometreerde trainingen op zaterdag 20/5 van 09.55 tot 10.55. Start van de 140 minuten durende wedstrijd om 15.00.
Hoppa Racing Press
|