Thread: Lmes 1000km Spa
View Single Post
Old 17-05-2006, 10:49
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik ben zaterdag geweest en heb vrolijk 25 euro betaald, terwijl ik deze autosporttak helemaal niet ken. Ikzelf ben blijven plakken in de Groep C van de jaren '80 en identificeer Le Mans en 1000 km races nog steeds met die auto's.

Ik heb zaterdag nog een 45-tal minuten een file getrotseerd en bijna mijn koppeling verbrand wegens wegenwerken voorbij Luik. Waarom dat allemaal, omdat ik eens zin had om buiten te komen èn om m'n zoontje eens te laten zien wat circuitracen is (rallycross kent hij al), ongeacht welke raceklassen er reden. Als complete leek blijf ik erbij dat voor mij die prototypes minder uitstraling hebben als de Groep C, maar ik vond het zeker de moeite om eens tot daar te rijden (dus op zaterdag, niet eens de hoofdrace). Mijn zoontje vond het ook heel leuk en ik heb me nooit beklaagd daar geld aan te hebben uitgegeven en daar een hele dag voor te hebben uitgetrokken.

Misschien zijn die fabrikanten in deze raceklassen wat de vroegere F1-renstallen à la Williams, Lotus, Osella, Minardi e.d. waren : liefhebbers die vanuit het hart autosport trachten te bedrijven, maar die in de F1 al jaren niet meer aan de bak kunnen komen. Mogelijk moet er nog aan hun naambekendheid worden gewerkt, maar ik zie dan toch liever zo'n mensen aan het werk dan de robotten van in de F1.