View Single Post
Old 17-05-2006, 21:50
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Hier even een zichtbare update. Ben aan het blok begonnen.

Het blok is geschilderd in XF-16 Flat Alluminium van Tamiya. Verdere detaillering volgt nog...

Verder heb ik de velgen ook gespoten met TS-14 van Tamiya.

Voor wat meer realisme in de remschijf achteraan, heb ik alle meegegoten 'gaatjes' uitgeboord met een boortje van 0,5. Dit was een monnikenwerkje, maar het resultaat mag er zijn vind ik. Als hij eenmaal geschilderd is, zal het hopelijk nog mooier zijn.

Ook de uitlaten staan in de grondlak en zijn klaar om gespoten te worden. Hopelijk kan ik dit morgen doen. Ik ga ze natuurlijk eerst nog controleren op eventuele plamuurfoutjes. Op het eerste zicht zijn die er althans niet.

Ik heb alle uitdrukpunten en naden in deze uitlaten dichtgewerkt. Ook zijn natuurlijk de gietnaden verweiderd.

Hier zijn dan de kuipen die allemaal hun grondlak gekregen hebben. Ze zijn bijna allemaal goed, behalve het kontje zaten nog wat putjes in. Alsook de benzinetank had nog een klein putje. Dit ga ik morgen werwerken.

Het zadeldeel, dat is het deel linksboven, vertoont misschien nog een klein naadje. Maar hier komt het zadel toch op, dus dan zie je niets meer van dat naadje. Vind het zonde van dat dan nog eens opnieuw te plamuren.

De onderkuip heb ik in de grijze primer gezet omdat deze kuip toch zwart moet gespoten worden. Ook een stukje van de zijkuipen moet zwart worden, hier hebben ze in de kit een decal voor, maar deze ga ik niet gebruiken. Dit ga ik spuiten, gaat veel mooier zijn (hoop ik tcoh)

Zo dit was de update voor vandaag. Morgen volgt, normaal gezien, nog een update.

Tom
Reply With Quote