View Single Post
Old 21-05-2006, 12:33
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ferrari 512M - Norisring 1971 - P. Rodriguez (De Roos - 1/43)

Nog steeds op dezelfde Mini-Wheels te Berchem (zie andere threads over de Cooper-Maserati en de Ligier van Ickx) kwam ook de broer van Carlos Ghys, Luc Ghys, naar me toe om te vragen of ik dit model voor hem wou bouwen.

Het betreft de wagen waarmee Pedro Rodriguez verongelukte tijdens een Interserie-race op de Norisring in 1971. Omdat ik weet dat Luc een echte Pedro Rodriguez-fanaat is kon ik dit uiteraard niet weigeren.

Op de eerste foto zie je Rodriguez die de race op één been had kunnen winnen, als het lot hem gunstiger gezind geweest was.

De tweede foto laat het model zien dat reeds 1 grondlaag en 2 laklagen ontvangen heeft, terwijl de onderzijde in gloss aluminium gespoten werd. In tegenstelling tot de Tenariv kits bestaat dit model volledig uit white metal en zitten er een grote hoeveelheid foto-ets onderdelen bij. Dit model gaat me dan ook meer tijd en energie kosten dan de andere 2. Maar dat maakt niet uit : het moet een mooi afgewerkt model worden, ongeacht de kwaliteit van de kit zelf...

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ferrari512_real_01.jpg
Views:	379
Size:	70.1 KB
ID:	2141   Click image for larger version

Name:	ferrari512_01.jpg
Views:	69
Size:	46.8 KB
ID:	2142  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 22-05-2006 at 06:59.
Reply With Quote