Dit weekend wat kunnen voortdoen aan de Escort:
Rare ruiten: "gefumeerd". Coole eighties ruiten? Alleszins niet echt goed voor wat ik van plan was... de witte zonnebandbacking langs de binnenkant schilderen op de voorruit. Eerst eens geprobeerd op een niet zichtbare plek... en het trok op niets. Indien het geen smoke ruiten waren geweest, zou het wel mooi geweest zijn denk ik.
Bumpertjes en ruitrubbertjes geschilderd. Hier staat hij op de kit-bandjes en velgjes. De alu's worden rond deze tijd van vers schoeisel voorzien.
Fina en Ford decals aangebracht: Ik vind het nog geslaagd voor een fantasy livery. De kleuren passen wel op de wagen. Het -uiteraard zelf verzonnen- verhaal achter deze wagen is dat Ford destijds enkele juniors de kans wou geven met een semi fabriekswagen te rijden in het tourwagen kampioenschap en daarom deze Escort ter beschikking stelden. Als semi fabrieksteam kan je makkelijk aan grotere sponsors graken als FINA.
Misschien valt het op sinds de M3, maar ik vind die mistlampen zo passen op die auto's, lekker eighties. Het leuke is dat ze nog werken ook. Hier zijn de beentjes van de LED de bevestigingspunten aan de carosserie. De oude Revell kit is echt slecht gemaakt, de lichten passen nauwelijks in de het koetswerk (zie het rechter voorlicht), de ruiten passen er al helemaal niet in (ik vraag me af hoe ik dit ga oplossen).
Dit Escortje geeft me echt het gevoel van een Group A wagen. Je koopt een straatversie van een toegelaten model, je haalt er al het gewicht uit, je maakt dat hij voldoet aan de reglementen, met een goede overbrenging en circuitbanden, je zoekt sponsors (op 1/24 net iets makkelijker dan op 1:1), om veilig de nacht door te komen gewoon twee grote CIBIE's erop en knallen...
G.