Ik ben zeer verbaasd over al de reacties die hier te lezen zijn.
Sommige terecht andere onterecht.
Ik ventileer hier mijn mening van het relaas.
Klasse 1 heb ik zeker in het eerste uur een wedstrijd gezien tussen twee wagens die beduidend sneller zijn dan de rest en hiervoor een wedstrijd in de wedstrijd van maakten. Daarna consolidatie van de marge genomen in een gelukte pitstop van GLPK en een mislukte van SRT. De rest reed er achter en zullen zich natuurlijk ook gefrusteerd voelen.
In klasse 2 en 3 een continue gevecht voor alle plaatsen natuurlijk zijn er hier ook team die er boven uitsteken maar het verschil is beperkter en hierdoor krijgen we een westrijd in de wedstrijd. Waarbij tacktiek, kwaliteit van de rijders en de wagen doorslag zal geven aan het kampioenschap. Dit reglement en de wagen liggen veel korter bij mekaar als de rest.
Het bericht van AD sport dat zij de race niet aanvatten vond ik een spijtig voorval natuurlijk is het frusterend om te weten dat je moet meestrijden voor de vierde - vijfde plaats in een hoogstand kampioenschap als je al jaren één van de steunpilaren bent van dit kampioenschap.
Ik vermoed dat na deze race RACB wel in actie gaat komen waardoor de verschillen zeker in klasse 1 zullen verkleinen of ze verdwijnen is een andere zaak. Maar ja investeringen, testdagen en andere zaken kosten geld en als team moet je hiervoor budget hebben. En in autosport draait het niet alleen om een goed team, piloten en wagen maar vooral om geld en veel geld.
Ik vind alle opmerkingen en zeker het negativisme van sommige hier niet passen voor de uitbouw en promotie van een dergelijk kampioenschap waarvoor we in het buitenland beneid worden.
voor zover mijn eerste reactie