Eén conclusie : Autosport s**ks in Belgium anno 2006
Twee "hoogstaande" kampioenschappen strijden tegen elkaar om als "beste" beschreven te worden maar kunnen geen van beiden het publiek boeien zoals enkele jaren geleden de Belcar en een 10 tal jaar geleden de Procar.
Ze trekken geen van beiden publiek, behalve met vrijkaarten. (als 10% van de uitgedeelde vrijkaarten op het circuit opduiken is het veel)
Ze bieden enkel races waarin auto's "rondrijden" en zelden strijden (op hier of daar een duel na)
Ze moeten het hebben van hetzelfde publiek, dezelfde teams of piloten, dezelfde beperkte budgetten en concureren elkaar dood. Tegen de dag dat één van de twee kapot is zal van de andere ook niet veel over schieten.
Hopelijk komt er ooit een autosport overheid aan de macht met verstand van deze materie en geen "politiekers" die hetzij de één, hetzij de ander voortrekken.
Het is tijd om actie te ondernemen voor het te laat is...
de duitse races boeiden me vandaag veel meer dan de BTCS. Daar waren mooie, originele en spectaculaire bolides aan het werk. Halverwege de BTCS race ben ik een dutje gaan doen, net als vorige week tijdens de tweede helft van de Belcar race. Nog een geluk dat ik binnen het circuit woon en een excuus heb om me overdag even te leggen (wegens de zware nachten in de wheels die volgens mij ook voor de teams en de piloten vaak leuker zijn dan de sleur overdag)
|