View Single Post
Old 28-05-2006, 23:05
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Beetje druk bezig geweest vandaag.

Eerst kreeg ik de opmerking dat het gaas vooraan te grote gaten had en fout gerangschikt zat. Het eerste bleek na telwerk van het aantal gaatjes fout maar het tweede was correct. Dus dat werd aanpassen. Ter info: 17 gaatjes van links naar rechts, met een breedte in 1/24 van 17 mm dus... De gaatjes mochten 1 mm breed zijn. En dat was correct van mij...

Het andere gaas wat voorgesteld werd (rechts) was dus te klein...

Hieronder de toestand: (let niet op de aangedampte lichten, dat is dus van vroeger en ik kan er niks aan doen. Tenzij iemand ideeën heeft??)

Het interieur is ondertussen ook af. De gordels zitten vast en werden voorzien van (geschilderde) contactpunten. Er ontbraken decals voor op de gordels en stoel dus haalde ik de Transkit van BIG model (Racing 43) er weer bij (zie Trabantje). Jammer dat die schouderstukken zo groot uitvallen... Enkele interieurfoto's:

En met al dat werk aan dat gaas zou je nog vergeten dat er aan de spoiler langsachter enkele onderdelen mat zwart moesten geschilderd worden. Met deze gedaan...

De achterlichten konden niet beter, ook daar waren de gevolgen van vroeger te nefast. Ik heb het wel wat bijgewerkt met smoke... Zo creëer je de populaire donkere lichten van de jaren 80... Eén grote fout daarbij: het achteruitrijlichtje werd mee gesmoked waardoor het niet meer opvalt.

Ondertussen ben ik aan het decallen begonnen. Alles rustig aan hier omdat de decals nogal breekbaar zijn (vermoed ik, door de tands des tijd => kit uit 1989) Vandaag hang ik er alleen de grootste en opvallendste op, morgen volgen de moeilijke als ik tijd heb.

Grtzzz en graag weer wat feedback of zo...

Reply With Quote