View Single Post
Old 29-05-2006, 05:50
schumilder schumilder is offline
De Paddock Rookie

Persbericht Frédéric Vervisch

NEC Formule Renault 2.0, Nürburgring, Race 5 & 6

Voor de vijfde en zesde race van de North European Formula Renault 2.0 Cup zakte het deelnemersveld af naar
de mytische Nürburgring. De piloten kregen er de 3,629-kilometer-lange “Sprintstrecke” voorgeschoteld. Dit is
hetzelfde circuit waarop Michael Schumacher drie weken geleden de Grote Prijs Formule 1 won, maar dan
zonder de sectie met de Ford-bocht, de Dunlop-haarspeld en de Audi-S.
Frédéric kreeg tijdens de testdagen eind maart al de kans om de Nürburgring te verkennen. Toen zette hij
overigens een knappe negende tijd neer in slechte omstandigheden: regen en sterke wind verstoorden het
testgebeuren. Niettemin was Frédéric blij dat hij na de goede prestaties op Spa-Francorchamps twee weken
geleden opnieuw op de Nürburgring zou rijden. Dit weekend kreeg de jonge Kortrijkzaan ook een nieuwe
teamgenoot. Nathan Antunes werd bij Motopark Academy aan de deur gezet en vond onderdak bij SL Formula
Racing, het team van Frédéric.
De kwalificaties verliepen goed. Frédéric liet de negende tijd optekenen in de eerste kwalificatie en de twaalfde
tijd in de tweede gechronometreerde sessie. “De start van de eerste race was redelijk. Ik heb tijdens de wedstrijd
vier deelnemers kunnen inhalen en lag een tijdlang in vijfde positie. In de achtste ronde ben ik echter van de
baan gespind en in de muur beland. De achterkant van de wagen was beschadigd en de race was voorbij. Het is
wel spijtig”, vertelt Frédéric”, want ik was anderhalve seconde sneller dan de piloot achter me en kon dus
makkelijk mijn positie behouden.” Het team moest na de race de nodige reparaties uitvoeren om de wagen voor
de tweede race startklaar te krijgen.
Het zag er goed uit voor de tweede race, maar enkele ogenblikken na de start was de race al beslecht voor
Frédéric. “Ik zat bij de start in het midden van de hele meute en bij het aanremmen voor de eerste bocht kon ik
geen enkele kant meer uit. Ik reed tegen de wagen die vóór mij de bocht instuurde. Toen ben ik rond gegaan en
is er iemand op me ingereden. Mijn neus was weg, maar ben toch blijven doorrijden en heb ook nog enkele
piloten ingehaald. Uiteindelijk moest ik toch binnenkomen voor een nieuwe neus. Na de stop poogden we de
snelste rondetijd neer te zetten om alsnog een punt te pakken, maar dat is niet gelukt. Van der Drift was vandaag
gewoon te snel. Ik was over het hele weekend sneller dan mijn teamgenoot en daar ben ik toch blij om.”
Volgende week moet er opnieuw gereden worden. Dit keer in de Zandvoortse duinen, waar de zevende en
achtste race van de North European Formula Renault 2.0 Cup gereden worden. Voor Frédéric zal dit de eerste
kennismaking worden met het circuit.
Oefensessie: 11de – 1:41.768, +1.685 (regen)
Kwalificatie 1: 9de – 1:26.579, +1.091
Kwalificatie 2: 12de – 1:26.591, +1.193
Race 1: opgave – 6de snelste rondetijd – 1:38.504 (regen)
Race 2: 21ste – 9de snelste rondetijd – 1:26.711
Stand in het kampioenschap (na 6 van 16 races)
1. Filipe Albuquerque 113p
2. Chris van der Drift 107p
3. Xavier Maassen 101p
4. Mervyn Kool 89p
5. John Edwards 88p
...
16. Frédéric Vervisch 43p

(Fred Vervisch Press)

Voor meer informatie over Frédéric Vervisch: http://www.fredericvervisch.com
Voor meer informatie over SL Formula Racing: http://www.slformularacing.com
Reply With Quote