View Single Post
Old 04-06-2006, 15:24
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by gulfclk
ik heb de juiste kleuren voor deze auto ... maar dan wel in dupont autolak. Dus als je die wil, laat maar iets horen. Kan ook met de airbrush gespoten worden.
Dat vind ik erg symphatiek beste Tom, ware het niet dat de "bouwfabriek" weer op volle toeren draait en dus de body al gespoten is... Maar toch bedankt!

Nadat de body dus in het X-14 lichtblauw gespoten werd, en een dagje drogen, ziet hij er zo uit (zie foto) :

Tijdens dat droogproces heb ik natuurlijk niet werkloos zitten toekijken. Ik heb alvast de voornaamste aerodynamische submontages gemonteerd, nadat ze aan een intensieve opkuis en schuurbeurt onderworpen werden.

Hieronder zie je de versnellingsbak waaraan de achterspoiler bevestigd zit. Die spoiler is best wel een ingewikkeld geval dat me aardig wat kopbrekens gekost heeft vooraleer ik wist hij ik hem ineen moest plakken...

Vervolgens heb ik de voorspoiler gemonteerd. Hij ziet er hier vrij "lomp" uit, maar dat komt door de enorme vergroting van de foto : in werkelijkheid is hij amper 3cm breed en kloppen de verhoudingen wel.

Tenslotte de zogenaamde "bargeboards" die op geen enkele moderne F1-wagen meer ontbreken. Het is een combinatie van white metal onderdelen en photoetched onderdelen.

En eens al deze submontages klaar zijn om in grondverf gespoten te worden, ondergaan ze nog een laatste dryfit met de body om te kijken of alles wel past, zodat we later niet tot verrassingen komen te staan. Dat lijkt allemaal dik in orde!

Dat was het weer voorlopig. Tot de volgende update!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2005_renault_25_03.jpg
Views:	424
Size:	43.6 KB
ID:	2280   Click image for larger version

Name:	2005_renault_25_04.jpg
Views:	408
Size:	44.6 KB
ID:	2281   Click image for larger version

Name:	2005_renault_25_05.jpg
Views:	405