View Single Post
Old 05-06-2006, 11:00
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Voila, gisterenavond wat verder gedaan met Bertones wagen. De ramen waren nog afgeplakt van het spuiten. Nu kon ik de rest afplakken om zo de rubbers te schilderen (X-18)

Je ziet trouwens dat ik ook al de paneellijnen heb getrokken. Ze vallen wel erg op met dat zwart op wit, maar okey, dat laat ik zo denk ik.

Maar... Nu kwam het probleem weer kijken, dat ik enkel met de celica's heb: de rubbers zijn niet netjes afgelijnd!! Op andere modellen lukt dat steeds picco bello. Alles mooi afplakken met TESA-plakband, bijsnijden met een fijn cuttermesje en aandrukken met mijn nagels en een tandenstokertje... En als ik de plakband verwijder heb ik dit:

Ik vermoed dat ik te lang wacht met het verwijderen van de plakband?? De verf is dan steeds droog en waarschijnlijk schilfer ik daarmee de rest mee af?? Moet ik dan de plakband onmiddellijk na het verven verwijderen?

Dat het enkel op dit model voorkomt, heeft (denk ik) te maken met het feit dat de rubberstrips niet echt heel erg duidelijk gedetailleerd zijn. Andere modellen hebben vaak een gootje...

Vanmiddag eens opnieuw doen...

Wie tips heeft, you're welcome...

Reply With Quote