View Single Post
Old 13-06-2006, 12:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by BSmodels
Die gele decal is inderdaad een huzarenstukje, want als je goed kijkt op de foto zie je dat er ter hoogte van de cockpit nog een kleine "vin" zit, die natuurlijk door de decal loopt. Ik zie dat er op de decal wel twee uitsparingen zijn voorzien hiervoor, maar je moet het dan maar juist laten uitkomen !!!!
Wel, dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar wat bleek? Die 2 uitsparingen zijn eigenlijk perfect geschikt om de ganse decal mee te positioneren : eens je de vinnetjes door de uitsparingen gestoken hebt (wat vrij gemakkelijk gaat) ligt de ganse decal op zijn plaats en kan het sollen beginnen. Op de foto zijn de vinnetjes nog blauw, maar ondertussen heb ik ze al geel geschilderd. Niet met het door Tameo voorgestelde X-8 yellow van Tamiya, want dat is niet dezelfde kleur, maar wel door "lemon yellow" van Humbrol. Dat is weliswaar een matte kleur, maar dat speelt geen rol aangezien er toch een 4-tal vernislagen over komen. Ook aan de achterzijde van de body en de steuntjes van de spiegels ga je dat geel goed kunnen gebruiken trouwens.

Quote:
Het zijn wel echt geweldige kits geworden tegenwoordig.
Inderdaad : ik vergelijk Tameo altijd met de Tamiya-kwaliteit, maar dan op 1/43.

Quote:
groeten en laat de volgende serie foto's maar komen
Zodra ik mijn Canon terug heb maak ik er werk van. Er is heel wat te zien want ondertussen staan alle decals erop en heb ik ook al heel wat submontages zoals de voor- en achterspoiler, de barge-boards, de top-camera, het stuur, de volledige wielen, en een deel van de cockpit afgewerkt. Maar ik heb hem uitgeleend aan ons ma en als er nu één iemand is waartegen ik niet goed durf reclameren is het wel ons moeder eh...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote