Quote:
Originally Posted by Sennake
Zodra ik mijn Canon terug heb maak ik er werk van.
|
En het is dus zover : ik heb hem terug en de foto's zijn gemaakt.
Op dit eigenste moment ben ik bezig aan de veligheidsgordels. Die bestaan uit foto-ets materiaal, en dus moeten ze vooraleer ze geschilderd worden, in de juiste vorm geduwd worden zodat ze later "natuurlijk" in de cockpit liggen. De foto toont die cockpit met reeds de 2 schoudergordels die in vorm geplooid zijn.
Maar ik zei dat ik al heel wat te tonen had wat al uitgevoerd was. Dat zie je hieronder dus : 4 foto's van de volledig gedecalde en verniste body, uit 4 verschillende gezichtspunten. Ik heb na het spuiten van de basiskleuren 2 vernislagen aangebracht met Gunze Sangyo vernis, omdat de Tamiya Enamels nu niet bepaald bekend staan om hun kleurvastheid en als je bijgevolg dezelfde plaats enkele keren vastneemt hangt de verf aan je vingers ipv op de body. En omdat decallen nu eenmaal een redelijk intensief proces is verkoos ik om die 2 vernislagen aan te brengen.
Nadat die droog waren werden dus de decals aangebracht. Dat ging van een leien dakje, dank zij de goede bouwtekening, gecombineerd met goede referentiefoto's. Geen noemenswaardige problemen dus.
Daarna werden weer 2 vernislagen aangebracht, die nu aan het doordrogen zijn. Het ziet er redelijk goed uit denk ik, al zeg ik het zelf.