View Single Post
Old 18-06-2006, 23:35
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Dag 2 in Istanbul voor de World Series by Renault

Formule Renault 3.5L

Zeer incidentrijke race is het (opnieuw) geworden. Al in de start zeer onsportief manoevre van Garcia die Maldonado van de baan duwde. Garcia kreeg terecht de zwarte vlag...
Ook in het peleton het nodige spectakel met de crash van Kerr.
Alvaro Parente won verdiend vandaag; Ook een mooie inhaalrace van Valsecci die van plaats 8 toch nog op het podium kwam.

De benelux vertegenwoordigers vielen tegen: Van Lagen kon ter nauwernood wat punten sprokkelen (zeer mooie remonte) terwijl Franchi & D'Ambrosio verder hun groeipijnen moeten doorstaan.

Formule Renault 2.0L

Opnieuw Clos outstanding terwijl Mustonen & Van Dam wisselde van plek
in vergelijking met gisteren. Nu Mustonen 2de en Van Dam derde.
Baguette kende een kleurloos week-end en werd 11de...
Ook Maassen & Vervisch reden mee als veldvulling...

Eurocup Mégane Trophy

Het was vandaag de beurt aan Campanico om op de hoogste trede van het podium te kruipen. Badey werd tweede in een race die na 20 minuten werd stopgezet doordat Petiz (weer hij) veel te enthousiast in aanrijding kwam met Dayraut. GP2 rijder Filippi (die in Istanbul was om te leren) werd derde.
Renaud Kuppens zette de beste belgische prestatie neer in Istanbul vandaag door 4de te eindigen na een zalig gevecht met Ralph Meichtry.

Tot slot:

Zeer pijnlijke vaststelling dat er werkelijk geen kat was in Istanbul - ondanks gratis inkom en een concert van een lokale bekendheid...blijkbaar hadden de Marketeers van Renault Sport niet goed het culturele verschil ingeschat...Daar kent men alleen F1 maar voor de rest niet veel meer.

Tot slot 2:

Jaap Van Lagen over zijn "dubbel geboekt" week-end

Het werd dit weekend soms wel iets te veel van het goede, want ik heb me continu moeten haasten om weer aan de volgende training, kwalificatie of race deel te nemen. De eerste vijf rondjes heb je toch nodig om in het juiste ritme te komen, waardoor ik er niet meteen goed bij zat. Wanneer er meer pauzes zouden zitten tussen de raceklassen dan had dit geen probleem geweest. Ik zal voor mijzelf in de komende weken moeten afwegen welke richting ik precies op ga. Ik hou zeker niet van half werk want daarmee laat je toch kostbare punten in het kampioenschap liggen. Desondanks heb ik dit weekend veel geleerd en ben ik absoluut een mooie en unieke ervaring rijker!”
.....
De overgang van de Formule Renault 3.5 naar de Renault Mégane is nog te doen, maar andersom is de overstap veel te groot.

Lag volgens mij aan de basis van een matig presteren zowel in de Méganes als in de World Series 3.5

Op naar Misano !!!

Last edited by JPMontoya; 18-06-2006 at 23:39.
Reply With Quote