Quote:
Originally Posted by Steve
Is dat totaal nieuw dat ze nu van die wieltjes onder de wagens schuiven en zo de pitbox binnenduwen of werd dit vroeger ook al gedaan?
Heb het toch niet eerder gezien.
|
Wij hadden, rond 1997 zoiets, ook al van die kleinere platformpjes (3 à 4), die we onder de auto (rond de pootjes die de auto oplichtten) konden zetten en de auto zo verplaatsen. Voor de rest zag je ook veel van de lange staven, die je achter de auto als een hefboom gebruikt (hoop dat uitleg beetje duidelijk is?) en dan met de achterkant elke kant uitkan om zo de auto gemakkelijker de box in te manoeuvreren.
Probleem met die "platform(en)" is dat je auto moet lichten, steun(en) eronder en dan auto weer laten zakken. Die staaf werkt dan sneller. Wat ook veel gebruikt werd, waren zogenaamde "go-jacks" werkte een beetje als een "krik" die je onder het wiel zette en waar ook wieltjes onder staan.
En, zoals gezegd, in de box kan je met meer mensen tegelijk aan de auto werken. Als ik me niet vergis, heb ik dat andere jaren toch ook gezien hoor! Ofwel vergis ik me van wedstrijd!
In Francorchamps is het in ieder geval moeilijker om met die platformpjes en zo te werken, voornamelijk in de oude boxen dan toch! Om te beginnen rolt de wagen dadelijk naar beneden en die goot voor de boxen maakt het er ook niet makkelijker op!