View Single Post
Old 19-06-2006, 15:11
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Mijn LeMans debuut, en het begin van een lange reeks. Want het virus heeft me te pakken, ben er volgend jaar zeker weer bij! We stonden op de camping Bleu achter de Ford chicanes, en hadden kaarten voor de Dunlop tribune. De camping was bijzonder prettig, 's nachts relatief rustig, maar wel pal naast de ingang en pal naast Burnout Alley, wat op vrijdag nacht een waar feest was Allerlei dikke wagens die er langs kwamen rijden en onder aanmoediging van een enorm (vrij dronken) publiek burnouts trokken en de motoren lieten roffelen. Heerlijk, en uniek. De Dunlop tribune was ook erg prettig, overdekt dus in de schaduw en een groot scherm voor onze neus. Hier hebben we de eerste 3 uur doorgebracht.

Over de race; Yay voor Audi, maar een enorme domper voor de Dome. Een 3e plek was verdiend geweest, ze gingen als de tierelier. Yay voor RML, wat geen verrassing was. Top team, sympathieke mensen, verdiend resultaat. Yay voor Corvette, jammer voor AM. 009 had hem verdiend, 007 ging weer tenonder door de wilde rijders (Turner die gelijk aan het begin van de race de carterpan opentrekt over de pitlane kerbs). Lamy/Ortelli/Sarrazin deden een topklus, hadden het wel verdiend. Maar als Corvette supporter kan ik toch niet ontevreden zijn. En tot slot Yay voor LNT, vind het geen mooie wagen maar toch leuk dat het team gewonnen heeft. Jammer dat Spyker er mee kapten, het niveau was hoger dan ooit en de rijders op 86 waren van een dermate hoog niveau dat een klassewinst niet onwaarschijnlijk was geweest als de motor was blijven draaien. Maar ja, da's "als". En de harde waarheid is dat de betrouwbaarheid er niet was helaas. Volgend jaar beter!
Reply With Quote