Quote:
Originally Posted by gwyllion
Spijtig dat Pescarolo dit een jaar te laat doet. Hadden ze vorig jaar zo perfect gereden, was Pescarolo zeker gewonnen tegen de gehandicapte R8?
Audi heeft gedeeltelijk gewonnen door het voordeel dat diesels hebben. Misschien is dit wel wat unfair... In de toekomst misschien kleinere restrictors en/of tanks voor diesel motoren?
|
Pescarolo doet zijn beklach over het diesel voordeel:
Quote:
Pescarolo: rules benefit diesel cars
By Michele Lostia June 19th 2006, 09:26 GMT
Henri Pescarolo has slammed the technical regulations that he believes prevented him from winning last weekend's 24 Hours of Le Mans.
|
bron:
http://www.autosport.com/news/report...=news&id=52550
Bij Audi vinden het reglement natuurlijk perfect zoals het nu is
Quote:
Audi boss praises Le Mans rules
June 19th 2006, 11:56 GMT
Audi motorsport boss Dr Wolfgang Ullrich has praised the Le Mans rulemakers' approach, saying that their willingness to allow a variety of engine types is key to attracting manufacturers to sportscar racing.
|
bron:
http://www.autosport.com/news/report...=news&id=52553
Ik moet Henri wel gelijk geven. Ik hoop dat er reglementswijzigingen komen om de diesels wat in te perken: restrictor verkleinen of turbo boost terugschroeven (minder vermogen en koppel), hoger minimum gewicht (zo stijgt het verbruik en kan de Audi minder snel uit de bochten acceleren; waarom niet terug naar 900 kg, dan zou de Audi 35 kg meer gewogen hebben dan de Pescarolo), kleiner brandstoftank (80 liter i.p.v. 90 liter om voordeel in verbruik te compenseren) of diameter van tankinstallatie terug verkleinen (om tankbeurten langer te maken).