View Single Post
  #33  
Old 22-06-2006, 22:12
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Quote:
Originally Posted by Yvonne
Wat dacht je van beiden...zodat de snelheid meer gelijk gaat worden.

Of een vorm van norm-tijden, zoals de BTCS kent. Rijdt je te snel, dan krijg je ballast voor de rest van het seizoen. Dan blijft het veld wel 'bij elkaar'. Voor de coureurs wordt het dan een sport (misschien) om zo dicht mogelijk tegen die tijd aan te zitten.

Want zoals Belle aangeeft, het lijkt mij ook niet boeiend voor teams om maar één concurrent te hebben. En het is zeer frusterend voor de rest om als maximaal haalbare 4e te zijn...
BTCS is een zeer loyaal kampioenschap qua reglementering, maar de regel "normtijden" zijn spijtig genoeg niet autosport minded, in de autosport wil men de snelste ronde neerzetten, dat mag hier dus niet zonder bestraft te worden, vreemde (autosport)regel !
Om in de Belcar de klassen meer competatiever ten opzichte van elkaar te laten racen zal de regelgeving inderdaad de langzamere sneller moeten maken en de snellere langzamer door gewicht en restrictoren te plaatsen.
Bijkomend zou niet verkeerd zijn om het minimaal gewicht van de wagen INCLUSIEF de piloot te wegen.
Ook is het zo dat er nu ook al verschillenden rond rijden die gewicht moeten bijplaatsen om het minimaal gewicht volgens het regelement te kunnen halen, deze wagens worden hierdoor ook al benadeeld en zullen hierdoor veel moeilijker een podiumplaats kunnen halen.
Verschillende wagens mogen ook geen grotere splitter steken waardoor de bochtensnelheid trager zal zijn.
Als hierdoor per klasse de reglementering zou bijgesteld worden zou het veld korter bij elkaar komen qua prestaties en het eindkampioenschap er al heel anders uit komen te zien.
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....
Reply With Quote