Het valt in de lijn der verwachtingen: Martial Chouvel, onder dak bij MI-TRI (Jaguar), gooit de handdoek in de ring.
"Ik heb gewoon mijn motivatie verloren. Men moet nergens anders een reden zoeken voor mijn beslissing. In tegenstelling tot wat al geschreven werd, heb ik geen problemen met mijn sponsors. De voorbije tien jaar heb ik in de autosport geen enkel kampioenschap aangevat zonder dat ik zeker was dat ik voldoende financiële middelen had om het seizoen af te werken. Na zoveel frustraties heb ik geen zin meer om te strijden, op de piste dan ... in het zakelijk leven gaat alles goed!"
(Bron:
www.racingworld.be & persbericht)
Chouvel, in het verleden ploegmakker van kleppers zoals Marc Duez en Vincent Radermecker (en anderen zoals bvb Ugeux, Corthals en Horion), heeft het buikje vol van de racerij op het hogere niveau, maar sluit niet uit dat hij 'voor de FUN' nog wel eens aan een stuurtje van een racewagen wil draaien.
Naast Martial Chouvel overwegen nog enkele vooraanstaande Franstalige piloten met de competitiesport te stoppen... Hopelijk trekt deze malaise zich niet over de nationale lijn verder, al zijn er ook in ons 'arm Vlaanderen' al talrijke voorbeelden daarvan... Jammer, maar helaas. Voor sommigen speelt de huidige economisch trend parten, voor anderen (zoals Martial Chouvel) wegen de sportieve resultaten door. Martial is absoluut een positieve bijdrage geweest aan de sport die ons zeer nauw ter harte ligt. Zowat 60 zeges, dat is een palmares dat niet elke rijder kan voorleggen...
Het ga je goed, Martial !
En nu dan over naar de BTCS wedstrijd in het kader van het VW Weekend. Is KS Motorsport (en de rest van het Silhouette-veld) te verslaan tijdens twee 'sprint' races van elk 60 minuten? Of moeten we op de power van de Porsches rekenen? Porsche stond destijds (nu nog steeds, in welbepaalde gevallen) garant voor uithouding, in dit kampioenschap zien we dat deze wagens ook graag van sprints houden. Graag jullie mening.
Mvg,
Dries DS