Ecclestone wil geen korting geven, Tony George eist een korting...........beide partijen liggen op ramkoers.
Na het drama van vorig jaar is George op zoek naar compensatie. In de afglopen jaren heeft George elk jaar 20 milj. USD aan organisatiekosten gehad. Daarnaast heeft hij destijds 70 milj. USD moeten investeren om Indy aan te passen aan de F1 normen.
De beste man kan dat alleen maar terugverdienen met de kaartjes. TV-gelden en reclamepanelen zijn uiteraard voor die kleine

In 2000 waren er 200.000 bezoekers..............vorig jaar nog maar 90.000.
Dit jaar schijnt de verkoop ook niet lekker te lopen. Koop een algemeen kaartje van 60 USDollar en je krijgt er 3 kaartjes bij.
Toch zijn er enkele partijen die graag op Indy blijven. Uiteraard de fabrikanten, BMW, Mercedes en Ferrari. Echter er komt steun uit onverwachte hoek. De staat Indiana is met de geldbuidel aan het zwaaien:
Quote:
Why the State of Indiana might pay for the United States Grand Prix
The key point in all of this is that if Ecclestone wants more money and George does not want to pay there is a danger that the race will disappear - and that would be a big blow for not only the Indianapolis Motor Speedway and Formula One but also for the city of Indianapolis and the state of Indiana. The race is estimated to bring in around $100m each year to the city from the teams and from tens of thousands of fans who fly in for the event.
http://www.grandprix.com/ns/ns17046.html
|