Die dag waren mij enkele zaken opgevallen....zoals eerder vermeld denken enkele leraars toch dat ze op dat moment in Bobejaanland of Walibi zitten en laten ze de kinderen vrij rondlopen (zonder enige vorm van toezicht)....waardoor ik op verschillende momenten kinderen vanalles in de pitlane zag 'droppen', natuurlijk tot grote ergernis van verschillende mecaniciens en teamchefs. Maar er waren natuurlijk ook leraars die hun verantwoordelijkheid namen en de hele tijd een oog in het zeil hielden....of zoals Belle en haar gevolg.....die de weg blokkeerden voor mij als dorstige sportcommissaris door opstoppingen te veroorzaken in de niet al te brede gang van de race controle
Maar ja....als kind hadden we vanuit de scholen in Maasmechelen altijd de duivelsbergcross....waarbij we in de voormiddag wat rondwandelden en een wedstrijdje hardlopen hadden...en 's middags een demo voor de nationale rallycross auto's.....en daar is mijn liefde voor de autosport ontstaan. Moest dit evenement hetzelfde effect hebben gehad op verschillende jongeren....dan is het het zeker waard geweest. Vooral als ik me herinner hoeveel plezier ik destijds heb beleefd.
Ik denk dat het belangrijk is voor CZ om nu de zaken te evalueren en goed in de gaten te houden dat ze in de eventuele komende edities hun doel niet voorbij gaan schieten (zoals verschillende evenementen die na enkele jaren compleet van gezicht veranderden en een stille dood stierven).