Quote:
Originally Posted by Mark
Zakspeed wil terug naar het DTM, na een mislukt avontuur in 2000 met de zelfgebouwde Volvo C70 (?). Een verbod van Volvo op het gebruik van die wagen in de DTM was voor de ITR destijds voldoende om Zakspeeds plannen te dwarsbomen.
Die wagen heeft toen nog enkele wedstrijden gereden in de Langstreckenpokal.
Dit keer pakt Peter Zakowski het slimmer aan. Ditmaal met goedkeuring (en centjes) van een fabrikant. Zakspeed is aan het flirten met Ford..............maar Ford is nog niet ingegaan op de avances van Zakspeed.
|
Dit ruikt meer naar whisful thinking van Zakspeed en/of Motorsport Aktuell.
Als DTM op deze wijze, dus praktisch als een volledige fabrieks kampioenschap, verder gaat dan is een 3e fabrikant, naar mijn mening, broodnodig. Het is toch enigzins saai met alleen Mercedessen en Audi's (al bewijst V8 Supercars dat het anders kan) die in de praktijk toch vaak een Mercedes vs Audi gevecht uitvechten (inclusief teamorders

).
Beschikt Zakspeed overigens nog wel over de kennis en mogelijkheiden van een jaar of 6 geleden? Ik had eigenlijk de indruk dat Zakspeed enorm gekrompen is de laatste jaren (na het DTM en V8 Stars debacle). Dus is Zakspeed nog wel in staat om een DTM wagen te bouwen? Al is dat probleem bij officiele ondersteunig (=geld) natuurlijk beter te realiseren.
Quote:
Originally Posted by Mark
Ford Europa ziet meer heil in het WRC, Ford Duitsland heeft het WTCC 2008 als doel. Desondanks bijft Zakowski optimistisch. Bron: Motorsport Aktuell.
|
Wil Ford Duitsland terug naar WTCC? Raar beleid van die Duitsers. Of was de afgelopen 2 jaar alleen om te kijken waar ze stonden in het veld en wat ze moesten verbeteren (veel

)?
Ik zie overigens Ford liever toetreden tot WTCC dan DTM.