View Single Post
Old 04-07-2006, 07:53
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Auto's die je nét niet gekocht hebt...

We hebben al eens een thread geopend ivm de wagen waarmee je rijdt of ooit gereden hebt, dus daar gaan we niet opnieuw naar vragen.

Maar in een mensenleven gebeurt het al eens dat je van een bepaalde wagen droomt en ook daadwerkelijk gaat kopen, tot er iets tussen komt en je op het laatst van gedacht verandert. Deze net-niet wagens mogen hier dus de revue eens passeren, samen met het verhaal dat erachter zat. Liefst met foto zodat we er ons iets kunnen bij voorstellen.

Ik bijt zelf de spits af uiteraard :

Toen in in 1981 mijn rijbewijs haalde, droomde ik van een Honda Prelude. Het gaat hier dus om dit model :

Op de Autoshow in ons dorp was ik er al ettelijke keren in gaan zitten en vooral het feit dat de basisversie reeds alle mogelijke opties bezat sprak me erg aan. Ik stond op het punt hem te kopen, maar toen kreeg ik van mijn oom, die destijds bij Honda werkte, te horen dat die Preludes al stonden te roesten op het moment dat ze van de boot afgeladen werden. En uiteraard bestond de Prelude niet in dieselversie. Dus is het in extremis een Golfke CL diesel "4+E" geworden.

5 jaar later was die Golf aan vervanging toe. Ik stond op het punt om naar Duitsland te verhuizen voor mijn werk, wat als voordeel had dat ik een auto zonder BTW kon kopen. Het mocht dus "ietske meer" zijn. En omdat ik op dat moment droomde van de Renault 5 GT Turbo (ik was toen al een rallyfan), ging ik met mijn kersverse vrouw naar een Renault garage om zo'n rallybommeke te bestellen.

Zoiets dus :

De garagist liet ons uitgebreid kennismaken met de R5, maar toen hij onze gezinssituatie wat beter leerde kennen (met inbegrip van 2 kinderen die "op de planning" stonden) raadde hij ons een gezinswagen aan. En zo kocht ik ook de 2e keer niet waar ik van droomde, maar werd het een R25...

Weer 3 jaar later moest die Renault de deur uit, want het bleek een echte ongelukswagen. Niet dat hij zoveel pannes kende, maar die trok de accidenten gewoonweg aan! 3 bijna-perte-totales op 2 jaar tijd was er net iets te veel aan en bovendien stond er ongeveer geen enkel origineel onderdeel meer op na de diverse reparaties... Dus besloot ik, nog steeds in de ban van de rallysport, om een Opel Ascona hatchback aan te schaffen.Dat vond ik wel "nen coole bak"...

Maar wat bleek? De garagist wist me te vertellen dat dit model uit productie ging ten voordele van de nieuwe Opel Vectra. En dus heb ik ook de 3e keer een andere wagen gekocht dan gepland. Ik moet wel toegeven dat die Vectra de beste wagen was die ik ooit gehad heb, dus spijt heb ik daar niet van gehad...

Ziezo, nu is het aan jullie

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote