Het is weer gepasseerd! Velen hebben er lang naar uitgekeken en naartoe gewerkt maar de 10 uurse is voorbij! Hopelijk was het voor iedereen een even aangename dag als voor mij! Twee andere paddockers dan mezelf hebben aan deze wedstrijd deelgenomen... er waren er oorpronkelijk zelf meer ingeschreven. Vandaar hier ook een race report.
---
Zaterdag 1 juli… iets voor negen kwamen de eerste piloten aan op Petit Spa om de baan te verkennen en de laatste hand te leggen aan de wagens. In een warme ochtendzon bij een tas verse koffie en de daarbij horende croissant werd er iets later in de pits nog verwoed gesleuteld! Er werden nog banden gelegd, velgen gestoken, verhoudingen veranderd, gewicht geplaatst om aan het minimum gewicht te komen, … Het begon ook allemaal wat hectischer te worden als het uur van de technische controle dichterbij kwam. Tijdens die controle werden alle wagens zorgvuldig gecontroleerd op gewicht, grondspeling en de verplichte details. Dit keer was er geen enkele wagen die niet conform de reglementen was!
Stilte voor de storm… Het circuit zaterdagmorgen voor 09.00u:
Enige bedrijvigheid in de pits (de wagens staan hier nog op hun afstelplaatjes, tegen volgende keer kunnen ze mooi plat staan met een "slot" in de pits):
Rond 11u waren alle wagens door de technische controle onder handen genomen en stonden de negen deelnemende wagens klaar voor de Concours d’élégance! Elke piloot mocht punten toekennen aan de wagens van de concurrentie. De uitslag was vrij verwacht… Johan’s prachtig afgewerkte 635 (met ongelofelijke details als de gordels en dergelijke) won de verkiezing met bijna het maximum van de punten. Wat verrassender was, is dat de Escort op tweede plaats in de wacht sleepte, met twee puntjes voor op de Civic!
De opstelling voor de concours d’ Elegance: 9 deelnemers!
De divisie 1 wagens: Ben’s Civic, Slim’s Golf en Gunther’s Escort
Het Works BMW Team: De wagens van Yves en Johan
De Skyline R32 van Bram:
Jo’s BMW M3:
Pieters Quattro:
Walters BMW Marlboro 635: Een meevaller voor Walter… de M Technic 325 was niet klaar geraakt door verfproblemen, maar er was een extra wagen ter beschikking en het was dan nog een mooie BMW ook!
De terechte winnaar van de Concours d’Elegance samen met z’n beker: Johan’s Works 635csi!
...