...
Bram en Yves door de Bruneau, oplettend voor de gele vlag:
De cijfers op ½ van de wedstrijd:
Position
Laps Name Points
1
1062 Gunther 5
2
1037 Bram 4
3
1001 Ben 3
4
996 Slim 2
5
953 Yves 1,5
6
755 Jo 1
7
722 Pieter 0,5
8
515 Walter
9
471 Johan
De belangrijkste gebeurtenis in het derde deel van de wedstrijd was dat Jo problemen bleef hebben met de wagen en dat hij in de pitbox bleef staan (derde BMW met opgave!!!) en dat Pieter dus terug een plaats opschoof. Het viel ook op dat Pieter stukken sneller en constanter reed dan in het begin van de wedstrijd (ook te zien in de grafiek onderaan). Het grote duel om de derde plaats was deze keer in het voordeel van Slim, die de vijf ronden achterstand op zijn beurt omboog naar zeven ronden voorsprong op de Civic. De Skyline, de Works 635 en de Escort bleven hun tempo aanhouden, hun posities bleven ongewijzigd.
Slim in de aanval om z’n derde plaats terug te krijgen. Hij was de enige in divisie 1 dat weinig last had van de bandenslijtage: Hier zie je waarom… op twee wielen spaart hij uiteraard banden!
Ben in de achtervolging op Slim, bekijk de grondspeling!!!!
Gelanceerd voor de langste bocht op het circuit voor start/finish:
Yves’ 635 door het tweede deel van Sses:
Pieters Quattro net voor de rechte eind:
Positions after part 3
Position
Laps Name
1
1601 Gunther
2
1573 Bram
3
1514 Slim
4
1507 Ben
5
1432 Yves
6
1182 Jo
7
1159 Pieter
8
523 Walter
9
470 Johan
In het vierde deel viel de nacht langzaam over Petit Spa. Het rijden werd er niet makkelijker op, zeker niet toen het deel van de Sses veel donkerder was dan het deel aan de Bruneau. De overgang was zeer vermoeiend voor de ogen. De rondetijden waren in het begin dan ook een stuk trager. De banden op de Escort en op de Civic sleten als sneeuw voor de zon… De Escort reed dit laatste kwart dan bewust iets minder slijtig. Maar de Civic, die echt alles uit de kast moest halen om toch nog een podiumplaats te pakken bleef maar banden slijten. Het scheelde amper zes rondjes op één manche voor het einde dus het was alles of niets! Slim en Ben deden er alles aan om de derde plaats voor zich te winnen. De andere piloten lieten hen dan ook zeer sportief hun duel uitvechten.
Slim door het tweede deel van de Sses:
De avond viel over Petit Spa: links de Skyline van Bram in het midden de Quattro van Pieter en rechts de Honda van Ben:
Ben’s civic:
Zo donker werd het!
Hier zijn links naar twee zeer korte filmpjes die opgenomen zijn in het donker rond de start/finish:
-
http://smg.photobucket.com/albums/v3..._060701212.flv
-
http://smg.photobucket.com/albums/v3..._060701213.flv
De cijfers:
Final Positions & Points
Position
Laps Name 1/4 Pts +1/2 Pts +Finish Pts =Total Pts
1
2126 Gunther 5 +5 +10 = 20
2
2096 Bram 4 +4 +8 =16
3
2030 Slim 3 +2 +6 =11
4
2020 Ben 2 +3 +4 =9
5
1898 Yves 0,5 +1,5 +3 = 5
6
1611 Pieter 0,5 +2 = 2,5
7
755 Jo 1,5 +1 +1 = 3,5
8
523 Walter
9
470 Johan 1= 1
Zoals gezegd en zoals je ziet in de cijfers was het een zeer spannende wedstrijd. Tot in de laatste manches mocht er niemand pech hebben, of de achtervolgers namen onmiddellijk de plaats in van de pechvogel. Het duel tussen Slim en Ben werd uiteindelijk beslist in Slim’s voordeel. Ben reed de laatste manche echt voluit, maar op het einde waren de banden zo versleten en had hij niets van grondspeling meer over waardoor de Civic meer van de baan ging dan hij in gans de rest van de wedstrijd had gedaan. De Golf was te sterk om terug te pakken! De andere posities zijn ook niet meer gewijzigd. Op het einde had iedereen hetzelfde “endurance” gevoel, namelijk “de meeste plaatsen zijn verdeeld, geen risico’s meer nemen, gewoon uitrijden en plaats bewaren is de boodschap”.
...