Strikt genomen kan ik aan deze thread niet deelnemen, simpelweg omdat ik nooit op het laatste nippertje van gedacht moest veranderen. Iedere aanschaf was immers het gevolg van een grondig vooronderzoek. Bevliegingen zijn mij geheel vreemd
Toch is er één fijn voertuig dat ik wel heel hoog op het verlanglijstje had staan (nog steeds eigenlijk). Toen ik mijn witte Rabbit 1.5 LX kocht (oktober 1983) bedroeg het prijsverschil met deze rode flitser amper 26.000 BEFkes.
Waarom ik hem uiteindelijk niet heb gekocht:
- voor een pas getrouwde jongeling waren die 26.000 franken op dat ogenblik veel geld
- de verzekeringspremies voor dit type voertuig waren destijds bijzonder stevig geprijsd en bovendien élk jaar te betalen
- pikkedieven stonden op de eerste rij om hem van je af te pakken, ook échte gangsters zagen er wel wat in (voor zover afkomstig uit de streek van Nijvel) en als gevolg daarvan hadden politiemensen van allerlei slag er het grootste plezier in om je aan de kant te zetten
- toegegeven, een beetje PK-vrees zat er ook wel voor iets tussen: 112 DIN PK voor slechts 830kg is een mooie verhouding, maar niet bedoeld voor de onervaren chauffeur
Van mijn Rabbit heb ik 22 jaar en 285.000 km genoten (mijn neef heeft hem inmiddels al ruim over de 300.000 km gechauffeerd), met deze rode rakker was ik vermoedelijk veel eerder aan een boom (wilg, acacia, plataan....) blijven plakken.
En toch, en toch, en toch, ik had hem willen hebben: den deze