View Single Post
Old 10-07-2006, 21:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Krijgt Chimay het nekschot van de RACB?

Al enige weken is er tumult rondom Chimay, jammer dat ik op de Belgische sites daar niets van terug kan vinden. Het nieuws was ditmaal terug te vinden via mijn favoriete pulpblaadje

Het 80-jarig verjaardagsfeestje is door een beslissing van de RACB om zeep geholpen. De RACB geeft geen circuitlicentie (zowel nationaal en provinciaal)af voor autosportwedstrijden dit jaar op Chimay. Na 79 jaar komt er een einde aan autosport op Chimay. Historycar op 22 en 23 juli gaat niet door.

Dat circuits na verloop van tijd niet meer voldoen aan bepaalde eisen is logisch. Onze perceptie qua veiligheid veranderd steeds, dus circuits zullen aanpassingen moeten blijven doorvoeren.

Alleen raar dat RACB 6 weken voor aanvang van een evenement de licentie intrekt. Dat had mijn eigenwijze inziens ook wel wat eerder gekund. Op zo'n korte tijdperiode confronteer je een hoop mensen met een probleem. Als Chimay echt zo onveilig zou zijn dan had men dat ook in januari bekend kunnen maken.

Gevolg hiervan is dat de organisator van Historycar (Julius Thurgood, http://www.tophatracing.co.uk) verdenkingen kreeg jegens bepaalde personen en circuits. Kettingreactie hierop was dat het bewuste nederlandstalige circuit weer een persbericht de wereld heeft moeten insturen om bepaalde zaken te ontkrachten. In slotalinea van dat persbericht wenste Circuit Zolder alle succes toe om het evenement van Julius Thurgood weer terug op de kalender te krijgen.

Ter info, alle andere wedstrijden op Chimay (moters, drag, sprint) mogen wel doorgaan. Raar he.........

Krijg ik als eigenwijs oranje kereltje weer het idee dat de RACB wederom op eigen desatreus houtje bezig is?

Voor de mensen die zaak willen steunen: http://www.tophatracing.co.uk/documents/Chimay.pdf

Bron: autosport 06-07 / 15-06
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote