View Single Post
Old 11-07-2006, 07:18
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Toch nog een evaluatie van mij

Een race op donderdag dus. Tijd om de overvloedige lijst van overuren aan te spreken en er een verlengd weekend van te maken. Een race op donderdag betekent voor veel vlamingen ook de ring van Brussel tijdens de spits. Met die wetenschap een uur vroeger vertrokken dan normaal, maar al na 2km E40 al aanschuiven. Toen ik ter hoogte van Leuven was zou ik er normaal zo ongeveer al geweest zijn....
Maar goed, dit was te verwachten. Toen ik op de E314 reed, en zo stilaan in de buurt van Zolder kwam, bedacht ik me dat ik nog geen enkele autocar had gepasseerd. De start van de eerste sessie was binnen het half uur, ik had toch minstens verwacht 1a2 autocars te passeren. Uiteindelijk kwam ik later dan normaal aan, maar stond wel veel dichter bij de ingang als normaal. Rustig dus...
Later schat ik dat er zo'n 10 autocars op de parking stonden. Het leek echter wel of er (gelukkig) meer studenten dan dat waren. Entertainment was er ook genoeg voor de leerlingen die zich niks van de koers aantrokken. AL vraag ik me eerlijk gezegd af wat een klas bestaande uit enkel meisjes uit het lager onderwijs op zo'n evenement te zoeken heeft. Dit wil niet zeggen dat ze niet welkom zijn, integendeel.... Maar toch....
De pitwalk was ook een aangename verassing, alhoewel ik vond dat sommige teams wat meer opener naar het publiek kon zijn. Het leek erop dat de teams niet echt wisten wat te verwachten. Iedereen liep zomaar binnen in de boxen. Natuurlijk niet ideaal voor de teams, en terwijl sommigen lieten maar begaan (chapeau), plaatsen sommigen een lint voor hun pitbox zodat enkel personeel binnen liep (heel begrijpelijk), anderen daarintegen trokken gewoon de luiken naar beneden ( ). Maar goed, dit was een unieke mogelijkheid, dus wat hebben we te klagen...
De drukte zelf vond ik ideaal. Niet teveel volk, maar zeker ook niet te weinig.
Toen de race gedaan was, vertrok ik onmiddelijk terug huiswaarts, zonder het podium af te wachten. (avondspits nietwaar ) Tot mijn verbazing waaren op één na alle autocars al weg, en die éne die er nog stond was ook vertrekkensklaar.... Men kwam toch voor de races? Of was het niet spannend genoeg?
Uiteindelijk was het tock zeker een geslaagde dag. Het idee van een race op donderdag is origineel en gedrufd, maar door het mooie weer en het lange weekend leek het wel een beetje vakantie. Iets wat voor de doelgroep zelfs het geval was, maar niet voor de arme werkmens

Volgend jaar opnieuw? Jazeker, als de weersverwachting goed zit. Maar ik kan me geen jaar herinneren waar het eind Juni slecht weer was