Het enige wat je de Waalse overheid kan verwijten, is dat ze kost wat kost, de F1 willen houden en daarvoor zelfs bereid zijn om hun moeder te verkopen...
Immers, de F1 zal enkel nog georganiseerd worden op "Thilke-like" circuits, waar een optimale zichtbaarheid van alle sponsoren op de wagens gegarandeerd is. Ieder circuit dat daar niet aan beantwoord, zal ofwel hun lay-out aanpassen, ofwel van de kalender definitief geschrapt worden. Wat er nu met Spa aan de hand is, illustreert dit maar al te goed. Sport primeren boven de commercie? Dan zullen we in de toekomst bij "de liefhebbers" (analogie met het voetbal) moeten gaan kijken. Enige punt is, is dat die spelen op hetzelfde veld als de eerste ploeg. En dat zijn ze nu net om zeep aan het helpen.
ipv onrealistische petities betreffende ongelimiteerde snelheden op de autosnelweg op te zetten, zou onze Waalse vriend tijdens de 24h beter een SOCS-SE petitie opzetten "Save Old Circuit Spa - Screw Ecclestone".
't zal mij ook benieuwen of deze investering deel uit maken van het "Marshall-Plan" van DiRupo. Voor de niet-Belgen onder ons, het Marshall-plan is een investeringsplan om Wallonië er economisch weer bovenop te helpen (genoemd naar analogie met het Marshall plan tijdens de heropbouw na de 2de Wereldoorlog - als ik me niet vergis)