View Single Post
Old 22-07-2006, 00:21
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by 206WRC-ke
Kheb m'n 206 nu voor de eerste keer met primer gespoten, idd, bij m'n vorige modellen heb ik dat nooit gebruikt... Zie eigenlijk niet direct het nut ervan in, maar kzeg kga et toch es doen... Is da normaal dat da zeer vlug droog is (binnen de 10min ong.) Hoe lang moet ge da dan laten uitdrogen voor je de rode kleur mag erop spuiten?
Het nut van grondverf is dat je laklaag een veel beter grip heeft op het te spuiten oppervlak. Het heeft dus niets te maken met "de modelbouwer meer werk te bezorgen dan absoluut noodzakelijk is", maar met een absolute noodzaak op langere termijn. Als je geen grondlaag zet dan loop je de kans dat je verf op een bepaald ogenblik gaat beginnen "afbladeren". Ik zeg niet dat dat de eerste 2-3 jaar zal gebeuren, maar het gaat gebeuren.
Ik spuit ALLE onderdelen eerst in een grondlaag. Ook de kleintjes die achteraf met de hand worden geverfd. Ik heb al ondervonden dat zelfs op die kleine onderdeeltjes dat een merkbaar verschil geeft. Als je die onderdelen achteraf enkele keren moet vastnemen om ze te monteren, dan merk je het verschil al zeer duidelijk.