View Single Post
  #1  
Old 22-07-2006, 17:16
BiHorNie's Avatar
BiHorNie BiHorNie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Location: Waregem
Posts: 19
Belgian Westhoek Classic

Nog een kleine 2 maanden en dan is het terug zover. De tweede editie van de Belgian Westhoek Classic wordt verreden op zaterdag 16 september!

Wat is de Belgian Westhoek Classic?
De BWC is de vijfde manche van het VAS Classic kampioenschap. Met deze wedstrijd willen we teruggaan in de tijd van het rallyrijden. De bedoeling is om een geheim parcours af te leggen en de verschillende tijdscontroles langs het parcours op tijd aan te doen. De start en aankomst bevindt zich te Deerlijk. De eerste deelnemer vertrekt op zaterdag 16 september om 11 uur en om 21u.30 is de aankomst voorzien.

Met welke wagen kan ik deelnemen?
Deelnemen kan met iedere wagen! Zelfs met je dagdagelijkse wagen! De wagens worden volgens leeftijd wel onderverdeeld in 3 verschillende klasses: de Toer Timers, de Young Timers en natuurlijk de Old Timers.

Hoeveel kost het me?
Er zijn twee verschillende inschrijvingspakketten beschikbaar:
- Pakket 1: 30 euro
Hierin zijn inbegrepen: de basisbenodigdheden (set roadbooks, verplichte verzekering, rallyplaten,...) en tijdens de middagpauze 1 belegd broodje per persoon.
- Pakket 2: 55 euro
Dit is een aanvulling op pakket 1. Je krijgt tijdens de middagpauze 2 belegde broodjes per persoon en na de finish krijgt u een warme maaltijd aangeboden (keuze uit stoofvlees met frietjes of vispannetje met frietjes)

Aan wat kan ik me verwachten?
De BWC staat garant voor een vrij lang en divers parcours. Een kleine 300 kilometer moet er afgewerkt worden in 3 etappes. Hoogtepunt is onze 'marathonetappe' van 136 kilometer. Ook het wedstrijdgebied is vrij uitgestrekt en zorgt voor een diversiteit aan streken. Op het menu staat onder andere de Leiestreek, de Westhoek, Noord-Frankrijk, de streek rond Roeselare en als afsluiter de zijkant van Tielt. De 2 uitgebreide pauzes bevinden zich op het verkeersvrije marktplein van het kleine Westhoekdorpje Geluveld. In totaal zijn er 29 tijdscontroles die aangedaan moeten worden en 4 regularityproeven zijn er gepland.

Is voorkennis vereist?
Voorkennis is niet vereist. Eén week voor de start van de wedstrijd krijgt u het wedstrijdreglement thuis toegestuurd waarin de volledige werking van de wedstrijd wordt uitgelegd. Ook een overzicht met uitleg van de navigatiesystemen is erin verwerkt. Na de wedstrijd krijgt u een bundel "uitleg van de rit" waarin de belangrijkste valstrikken uitgelegd staan. Handig om iets van op te steken dus...

Hoe kan ik inschrijven?
Een folder met daarbij een inschrijvingsformulier vindt u hier. Er kan ook online ingeschreven worden via www.belgianwesthoekclassic.tk.
De inschrijvingen lopen tot 9 september. Opgepast: slechts 60 teams toegelaten tot de start!

Meer info?
Nog meer info is er te vinden op onze website.
Telefonisch contact kan ook op het nummer 056/60 62 57 (Bjorn Vanoverschelde).


Sportieve groeten en tot 16 september!
Rudy Opdenakker - wedstrijdleider
Bjorn Vanoverschelde - parcoursuitzetter
Reply With Quote