View Single Post
  #1  
Old 01-08-2006, 20:29
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Ferrari 512s: 1970 Daytona participant

Hoe erg ik ook van Porsches hou, begin de jaren '70 reed ook iets rond wat mijn hart nog altijd ferm doet overslaan... namelijk de Ferrari 512! Wat doet een mens dan... dan zoekt, vind en bouwt hij een 512 ook natuurlijk:

Ik ben vertrokken van deze "Union" kit.


De kit is veel gecompliceerder dan de 917 (die slechts uit drie grote stukken bestaat). Op de foto zie je dat de body uit zes grote delen bestaat, er zal dus wat verstevigingswerk aan te pas komen!


De body die grotendeels samenzit... zonder de vleugels dus! Hier heb ik al een tijd moeten aan werken om dit allemaal in elkaar te doen passen zonder het plastic chassis te gebruiken die normaal alles op z'n plaats houdt!




Waar ik ook al heel wat tijd in gestoken heb, is in het toe-putty-en van alle naden waar er in het echt geen naden zitten(naden te zien op de foto). M'n eerste putty avontuur lukt behoorlijk... later meer foto's!

Nu heb ik een vraag: zoals je op de eerste foto kan zien, wordt de wagen volledig in het rood gespoten. Na wat opzoekwerk heb ik een hoop foto's teruggevonden van de werkelijke racewagen. Daar is de "koelkap" boven de motor dus wit en niet rood. Dat zal al een hurzarenstukje worden om af te plakken (voor mij toch- rechte lijnen allemaal goed en wel, vloeiende gebogen lijnen zijn al een stuk moeilijker).



Op bovenstaande foto zie je ook dat de onderkant van de 512 in't aluminium kleur zit... dat moet dus ook zo gespoten worden. Nu is de vraag... spuit ik eerst gans de body in't wit, plak ik dan de motorkoelkap af en spuit ik daarna de rest in het rood, plak ik dan de body af waar het rood en het wit moet blijven en spuit ik daarna nog alu? Of zouden de spuit-experts het hier anders doen?

Graag een duidelijk antwoord, Sennake? Huudo? Andere specialisten die zich geroepen voelen?

G.
__________________
Reply With Quote