View Single Post
Old 09-08-2006, 09:24
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Een WK met 24H wedstrijden heeft enkel maar voordelen, zowel voor de organisatoren als voor de piloten. Teams reken ik niet mee, die dienen betaald te worden door de piloten.

Als ik even persoonlijk kijk dan heb (zal) ik dit jaar 25H Fun Cup - 24H Francorchamps - 24h Zolder en 24H Dubai gereden hebben voor de prijs van 1 seizoen Belcar op een GT3 Cup.

Zoek maar eens 50.000 euro voor een seizoen Belcar of 50.000 euro voor zo een programma. Ik denk dat je met het tweede veel meer succes zal hebben als piloot.

Verplaatsingen, benzine, banden, ed. zal het team altijd doorrekenen aan de piloten. Of je nu als piloot 10.000 - 12.000 of 13.000 euro moet gaan zoeken, het blijft een zoektocht, en die kan je nu eenmaal eenvoudiger vinden voor een mooie aantrekkelijke wedstrijd dan voor bv. een gewone wedstrijd (zonder afbreuk te willen doen aan eender welk kampioenschap).

Weet je dat 15.000 euro vinden voor 24H Spa eenvoudiger is dan 2500 euro vinden voor een Belcar Endurance wedstrijd?

Wat dat WK 24H Race betreft, voor mij geen probleem, en ik kan jullie met zekerheid vertellen dat er nog heel wat piloten zijn die daar voor te vinden zijn. Jullie willen redenen?

- Massa's marketingmogelijkheden om je product te verkopen
- Een juiste prijs/aantal uren rijden
- Altijd een losse sfeer van ongeveer een week
- Veel aandacht van de pers voor teams en piloten
- Een 24H wedstrijd is altijd collegialer dan een sprintwedstrijd
- Makkelijk te combineren met bv een weekje vakantie
- Vrouw en kind hebben er ook wat aan omdat je niet da ganse week bezig bent
- Massa's publiek - inkomsten voor de organisator
- Randannimatie
- De mogelijkheid de wagens te delen met diverse piloten en wisselende piloten.
- Het leuke van op verschillende circuits in de wereld te MOGEN rijden
- enz, enz...

Je ziet dus, er zijn redenen genoeg waarom je een 24H zou rijden.

PS: ja, ik ga ook rijden in Dubai (eens zien of ik dienen sjeik daar van zijnen toren kan gaan halen die me met de Volvo liet zitten) Sjeik Hassan El Omar.
Reply With Quote