Een gevalletje Eurotech:
Quote:
Originally Posted by Mark
Komen die dan terug? In Duitsland bleven ze weg omdat de achtervleugel te klein was. Nog nergens gelezen dat ze een grotere vleugel hebben mogen monteren. Met dergelijke statements in de pers moet Eurotech dan wel consequent blijven 
|
Zo'n Marcos met zo'n kleine achtervleugel, volgens eerdere berichten levensgevaarlijk op de afdaling van de sacrementshelling. Nauwelijks downforce...........de vraag was niet:
Komt er een ongeluk? Nee, het was meer :
Waar en wanneer komt er een ongeluk?
Quote:
Wij blijven problemen houden met het vermogen (katalysator, restrictor), ondanks een nieuwe motor, en de achterkant van de auto heeft veel te weinig grip door de te kleine vleugel. Dit heeft veel gevaarlijke situaties opgeleverd tijdens de laatste race in Zolder. Daar wij sportmannen zijn en de competitie opzoeken, verzoeken wij u dan ook dringend om op de LM600 ook een grotere vleugel van 2 meter breed en een grotere restrictor van 35 mm toe te staan,
Brief Noorman
http://www.autosport.nl/actueel/inte...0&bericht=3278
|
Sterker nog, we gooien de kont tegen de krib:
Quote:
“Het hele team, inclusief Marc en Danny, is unaniem teleurgesteld in de Technische Commissie van Belcar”, aldus teameigenaar Wim Noorman. “Door komend weekeinde weg te blijven willen we een duidelijk signaal in de richting van de Belcar-organisatie afgeven
http://pitstoptv.belbone.be/persberi...p?newsid=12105
|
En nu komt men op hangende pootjes terug.
Quote:
Eurotech Racing verschijnt met een ijzersterke bezetting aan de start van de 24 uren van Zolder, die op 26 en 27 augustus wordt verreden op het gelijknamige Belgische circuit. Het team uit Venlo-Blerick wordt uitgebreid met Cor Euser, alias 'Mr Marcos Racing'. Euser deelt de Marcos LM600 met Marc Goossens (B, Geel) en Danny van Dongen (NL, Zandvoort), de reguliere rijders van Eurotech Racing.
http://www.24u.be/2006/nl/nieuwsberichten/317/
|
Toch wel opmerkelijk, of niet soms? Eerst is de wagen gevaarlijk voor 2-uurs races op het circuit van Zolder. Echter voor het PR-evenement van het jaar is er geen vuiltje aan de lucht voor een race over 24 uur. Er zijn er meer die deze gang van zaken opmerkelijk vinden:
Quote:
Ook voor de 24 Uren van Zolder heeft Eurotech er bij Belcar en RACB Sport op aangedrongen om een grotere vleugel te mogen monteren. Maar andermaal werd die vraag negatief beantwoord. Toch heeft Eurotech beslist aan de start te komen van de 24 Uren. Blijkbaar is er nu geen veiligheidsrisico meer.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=12309
|
Korte en eenvoudige conclusie? Geen al te beste beurt van Noorman / Eurotech op het gebied van persbabbels. Zwak, geen ruggegraat bij sterke uitspraken.
Een beetje (gezonde

)kritische geest kan de volgende vragen stellen:
*1) Zijn PR en Vips tijdens de 24 uur belangrijker dan de veiligheid van de coureurs?
*2) Heeft men op een creatieve

manier de performance van de wagen vooruit willen helpen? Klagen over veiligheid en dan een joekel van een achtervleugel willen monteren om op die manier op redelijk goedkope wijze de LM600 op nivo te krijgen van de Belcar C5R's?
*3) Het kampioenschap was al om zeep voor Eurotech, zocht men een goedkope uitvlucht om de verplaatsing richting Lausitz te maken te ontlopen?
*4) Was men in slappe tijden op zoek naar de nodige persaandacht? Gevalletje mediageil?
Eigenwijs als altijd ga ik voor optie 2

Achteraf gegokt en verloren door Eurotech. Niks mis mee maar geef het dan toe. Op zich niks mee om via een "goedkopere" manier de wagen wat sneller te willen maken. Nu ben je het dankbaar onderwerp voor een kritische forummer